Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flere hønseracer sammen?  (Læst 12848 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Flere hønseracer sammen?
« Svar #15 Dato: 05 Juni , 2014, 09:46 »
Det er pudsigt. Mine maraner kan ikke, og har aldrig kunnet, springe så højt. Ind imellem prøver en høne at springe over lågen som er ca. 1 meter, så høres der et "klask" og et lille hyl, når hønen rammer hegnslågen i stedet for at nå hen over den ::).

Næh - det kan man bestemt eller ikke her - men mine maraner er jo også opfodret hos dig, Tanja ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Edwardlind

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 05 Juni , 2014, 09:52 »
Mine Maran flyver ikke over mit hegn på 120..
Er du sikker på dine er ægte? Der har været en tendens til at "ikke racerene" høns, pludselig er noget lettere end de reelle racehøns.
Hvor har du købt dine høns?
Men den ABSOLUT nemmeste høne/hane at holde inde er Brahma. Bare det at der er et hegn for dem til at stoppe- jeg brugte 40 centimeter inden min hund begyndte at interessere sig. De flyver ikke, og vil gå så vidt at sige at de næsten heller ikke kan hoppe, mine sidde pinde er 20 centimeter over jorden ellers bruger de dem ikke- nogle gange sover de bare i et hjørne med halm.
Mvh Edward

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #17 Dato: 05 Juni , 2014, 10:27 »
Araucanaer flyver lige så højt, det passer dem

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #18 Dato: 05 Juni , 2014, 10:28 »
; ) taler af erfaring.. Stadig mine ynglingshøns!

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #19 Dato: 05 Juni , 2014, 11:09 »
de store wyandotter lyder lige som det i søger. rolige dyr der blive bag et lagt hegn. ligger godt med æg, også vinteren igennem, og hanekyllingerne som slagtes her smager fantastisk. de er super smukke at se på og kan fås i mange smukke farver (dog kan nogle være svære at finde) så de ikke er ens at se på.

nogle stammer skrukker, mens andre aldrig gør.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #20 Dato: 05 Juni , 2014, 11:13 »
Men den ABSOLUT nemmeste høne/hane at holde inde er Brahma. Bare det at der er et hegn for dem til at stoppe- jeg brugte 40 centimeter inden min hund begyndte at interessere sig. De flyver ikke, og vil gå så vidt at sige at de næsten heller ikke kan hoppe, mine sidde pinde er 20 centimeter over jorden ellers bruger de dem ikke- nogle gange sover de bare i et hjørne med halm.
Mvh Edward

En sandhed med modifikationer ;) Jeg har en flyvende brahma, og mine er helt sikkert ægte. Men min den ene flyver gerne over 60 cm hegn. Et imponerende syn.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Edwardlind

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 06 Juni , 2014, 01:50 »
Alt har som regl undtagelser- som man ser i dette tilfælde. Hvor tunge er dine Brahmaer? Hvis en Brahma rammer sin ideal vægt, er det sjældent at det er fysisk muligt at direkte flyve.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #22 Dato: 06 Juni , 2014, 07:50 »
Alt har som regl undtagelser- som man ser i dette tilfælde. Hvor tunge er dine Brahmaer? Hvis en Brahma rammer sin ideal vægt, er det sjældent at det er fysisk muligt at direkte flyve.
Jeg har ikke lige vejet dem, men det er også en ung høne. Håber hun bliver lidt tungere i bagdelen med tiden. Det må altså også belaste ledene i benene en del at lande for sådan en madame.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.