Jeg har en maskine magen til.
Jeg er overbevist om, at du kvæler kyllingerne ved at tætne maskinen helt til. Dette er svarende til, at æggenes åndehuller stoppes til! Kontinuerlig forsyning af ilt er en absolut nødvendighed!
Jeg har haft rigtig godt resultat ved sidste rugning med en klækning på 100 %.
Jeg gjorde følgende:
Maskinen startes op (jeg havde kørt en rugning før den) og æggene lægges i vendebakken med 50 ml vand i bunden af maskinen. Temperaturen sættes på 38,2 grader på maskinen, dette giver en tp mellem æggene på 37,8 til 38,2 grader. I hvert tilfælde med min maskine i det lokale den er placeret i.
Hernæst kørte maskinen i fire døgn, hvor jeg foretog 1 lysning.
Tilsatte 50 ml vand igen og lod maskinen køre med en fugtighed på ca 53% indtil dag 7.
Lysning igen, men ingen vand tilsætning. Dette giver en fugtighed på ca 30%. De næste 10 dage holdt fugtigheden sig på 30%.
På dag 18/19 sidste lysning og æggene lægges i klækkebakken.
Dag 20 om morgenen havde flere æg stjerner, her tilsatte jeg så ca 20 ml vand gennem ventilationshullet og observerede at fugten steg til 70 %. Dag 21 var alle æg klækket.
Maskinen er ikke så stor og har lidt svært ved at holde temperaturen, hvis den står i et køligt lokale, hvilket er mit tilfælde. Derfor har jeg kompenseret for dette, ved at hæve temperaturen lidt i maskinen.
Håber du får held med næste rugning.