Hej Lars, til lykke med beslutningen og velkommen til.
Du er det rigtige sted - hvis du bruger søgefunktionen med f eks "sikring", "hønsehus", "hegn", "ræv" osv. får du en mængde indlæg.
Jeg har lavet et ydre perimeter med det billige rionet fra jem & fix i hækken, gravet lidt ned (så skal Mikkel under hækken og nettet) suppleret med et finere net forneden, for de 15x15 cm masker i rionettet kan han let komme igennem. Desuden har vi en totalsikret hønsegård på godt 20 kvm med volierenet på alle sider og foroven - langs jorden er der nedgravet cementplader (i dag havde jeg nok lagt noget finmasket rionet eller fliser oven på jorden eller evt lige under græsset, det er nemmere).
Haven er dermed ret godt indhegnet, og gården er helsikret - så vi kan lade dem gå ubevogtet, hvis vi f.eks. ikke er hjemme en weekend.
Det var kun én måde at at gøre det - du vil finde talrige forskellige løsninger, også med elhegn, afhængig af hvor 'sart' du er med dine høns og risikoen for angreb fra kat, hund, mår, ræv - og langfingrede mennesker (man kan blive helt paranoid)

Dernæst vil jeg anbefale dig at få fat i Den Store Hønsebog af Jørgen Liljensøe, på biblioteket. Der er bl.a. masser af store flotte billeder og beskrivelser af hønseracer.