Hej alle
En af mine sussex blev skruk, men det tog over en uge inden vi (som nye hønseejere) fandt ud af det. Men jeg fik fluks fat i 12 æg til den og hun fik sit eget indelukke. Hun var ikke af reden ret ofte, men jeg kunne se der forsvandt korn, vand og der var afføring, så noget skete der. Jeg kiggede til hende med 2-3 dages mellemrum (det var ikke let at komme ind til hende) og alt så ud til at gå fint.
Efter 19 dage på reden kigger jeg igen til hønemor, men nu ligger hovedet ned og øjnene er lukket. Jeg kan mærke hønemor er kold og kan se der er lidt utøj under hende. Hun har tydeligvis været død i lidt tid.
Jeg er dog nysgerrig efter om der kunne være liv i æggene eller i hvert fald om der var sket noget.
Der var ganske rigtigt kyllinger i alle æg, men de var døde alle sammen med hønemor, suk.
Jeg har ingen anelse af hvorfor hun er død - måske nogle her på forum har et bud?
Hun har haft et indelukke på ca. 2.5 kvm, hvor hendes redekasse stod på jorden under hønsehuset (der er ca. 50 cm over jorden), men kassen var dog bag plader og pap, så der burde ikke være træk.
Alle input søger med kyshånd, for jeg vil gerne lære til næste gang, så vi faktisk kan få kyllinger...