Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Påskekyllinger... Nejjj, hvor er det spændende.  (Læst 16011 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Påskekyllinger... Nejjj, hvor er det spændende.
« Dato: 05 April , 2009, 08:57 »
Jeg sidder ved spisebordet med morgenkaffen og den bærbare foran vinduespartiet ud til haven. Jeg har for lidt siden lukket de 4 høns og 5 teen age'erne ud af hønsehuset og Tante Skrap ud af skrukkehuset. Tante Skrap har været ude og strække ben, baske, æde, drikke og "klatte" og har lagt sig på æggene igen. Resten af banden vimser rundt i hele haven og nyder foråret (lige nu står flere af dem og kigger ind på mig - lidt anklagende måske - og tigger efter lækkerier ;)). Nu basker teen age'rne legesygt afsted ned i den anden ende af haven. Kaffen smager ekstra godt i dag.  ;)

Men skrukken var ude og fouragere mv. var jeg henne og løfte på taget i hendes hus. Jeg lyttede til hendes æg et efter et (der er 6 stk.). To af æggene "klikkede" ligesom lidt, det må jo være kyllingen indeni der bevæger sig. Et af æggee pippede. :D Der var jo ikke et øje tørt. Det pippede!!! Det betyder i hvert fald helt klart at der er en kylling i det. Så må vi håbe den klarer det sidste døgn og klækningens strabadser. Det var da godt at mine unger er vågne, så jeg kunne fortælle dem om miraklet. ;)

Det er i morge det er K-dag (klækkedag). Det er uudholdeligt spændende. Min svigerfar tror ikke der kommer noget som helst ud af æggene og vi har væddet en "bajer". Jeg holder selvfølgelig på at der kommer kyller ud. :-*
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Påskekyllinger... Nejjj, hvor er det spændende.
« Svar #1 Dato: 05 April , 2009, 09:11 »
 :D Jeg holder da også på der kommer kyllinger, jeg er næsten lige så spændt så dig, jeg håber at alle er befrugtet, så i får påske  <L <L <L
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 05 April , 2009, 09:13 »
Åh, Stinne, det er bare så spændende!
Jeg har siddet et stykke tid hos mine her til morgen, og et at de sidste to æg er der nu hul på, og kyllen pipper derinde.
Ja, sådan en dag smager kaffen ekstra godt, i det hele taget er sådan en dag noget ganske særligt.
Mit råd til dig: selvom de ikke klækker allesammen, så vær tålmodig, de første af mine klækkede fredag, og nu søndag er der stadig gang i klækkeriet.
Glæder mig til at se dine påskekyllinger  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 April , 2009, 10:23 »
Ja jeg krydser osse fingre for det bliver dig der vinder en "Bajer" så ;D ;D... Held og lykke..

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 05 April , 2009, 10:51 »
Dejlig beretning Stinne...  :-*
Vi er nok mange der tydeligt kan se senariet fremfor os.

Ingen tvivl om at du vinder den Bajer, og lur mig om din svigermekanik ikke giver den med glæde.
Den må da blive en kylle kylle påskebryg.
Den første kylling der kommer ud må du døbe Bajer  ;)

Held og lykke herfra Rungsted hvor jeg bare går og venter på penge til at bygge funklende nyt hønse"anlæg"
MVH Lene

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #5 Dato: 05 April , 2009, 17:49 »
Ja, nu er der prikket et lille stjerneformet hul i to af æggene. De er på vej. ;D Det er næsten ikke til at holde ud.

Og selvfølgelig, Lene, den første kylling skal da hedde Bajer. ;D Min svigerfar er faktisk rigtig glad for hønsene. Han har udnævnt sig selv til vores havemand og graver og graver og overlader det sjove med at så osv til mig, så jeg klager bestemt ikke. Når han er i haven går han og snakker lidt med hønsene og smiler lidt af kyllingerne, så han skal nok være på pletten til kyllingefest, når han returnerer fra sommerhuset i påsken. Men han får da lige en sms i morgen når der er kyllinger under Tante Skrap. ;)
Mange hilsner
Stinne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 05 April , 2009, 18:24 »
Uhh Det bliver spændene :D.. Her venter jeg også spændt. Syntes jeg kunne høre at der er nogle der flytter sig rundt i ægget, men er ikke sikker :D.. Det bliver endten i morgen eftermiddag, tirsdag eller onsdag de kommer :D.. Det bliver spændene :D

Held og lykke med dine kyllinger :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #7 Dato: 06 April , 2009, 09:49 »
Så blev det endelig K-dag i Silkeborg. ;D

I aftes var det jo et lille hul i to af æggene. Her til morgen stod vækkeuret til "lidt senere" end sædvanligt da børnene har påskeferie. Meeen det kunne jeg jo ikke vente på; så tidligt ud af sengen, i morgenkåbe og Crocs og ud i haven til skrukkehuset. Tante Skrap var ikke ubetinget begejstret for at blive løftet op over reden, men jeg fik da lov. Og hvad lå der under madammen :o tre små fine blå silkekyllinger og en mere på vej ud af ægget. Jeg "lånte" lige den ene af dem og var inde og vise Silas (7 år) og David vidunderet. Det var jo slet ikke til at stå for den lille pus. Nåååårh, hvor er de søde. :-* . Da jeg afleverede kyllingen igen til dens mor blev den vel modtaget og ko´m ind i varmen under hende igen. Da jeg løftede hende klækkede det 4. æg og det var en gul kylling (bliver hvid med tiden), der kome ud. Den er ved at være tør og fin nu.

Det er jo slet ikke til at forstå at den lille bakke med rugeæg jeg hentede hos Berit for tre uger siden nu er blevet til 4 kyllinger. Jeg ved ikke om de to sidste æg klækker, men de får da chancen et par dage endnu. De er godt nok meget stille men måske der er noget i. ::)

Kyllinger er bare så skønne.

Billeder komme år jeg kommer hjem fra arbejde.
Nårh ja, for at det ikke skal være løgn så begyndte en af mine teen age høns at gale her til morgen, så den bliver nok snart til aftensmad. ::)
Mange hilsner
Stinne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 April , 2009, 10:09 »
Først et stort tillykke til både dig, dine børn og ikke mindst lille tante Skrap :D..

Det var da dejligt med alle de kyllinger, og sikke da et liv du får nu :D..

Jeg ville også lige vente og se lidt endnu før du begyndet på at undersøge æggene, men var jeg dig ville jeg hvis ikke der er sket noget i aften lyse dem for at se om der skulle være kyllinger i. ;)

Held og lykke :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 06 April , 2009, 11:46 »
Tillykke Stinne  <- <. <- <. <-
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 06 April , 2009, 11:46 »
Tillykke, Stinne, der lyder så hyggeligt hos dig.  Glæder mig til billeder!

<I <I <I <I <I
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #11 Dato: 06 April , 2009, 13:17 »
Så skal svigerfar gi Bajer... <L <L <L

Tillykke med dunboldene herfra Rungsted...
MVH Lene

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #12 Dato: 06 April , 2009, 15:19 »
Ja, min svigerfar har sendt en "mor-barn-buket" pr sms. ;D Dejligt at få ret, men meget dejligere med de 4 skønne dunlinger, der ligger under Tante Skrap (som faktisk er blevet meget skikkelig).
Mange hilsner
Stinne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 06 April , 2009, 15:22 »
Ej hvor er de altså bare fine Stinne :D

Var der noget i de to andre? ;) Godt at du fik ret.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #14 Dato: 06 April , 2009, 15:29 »
Nej hvor godt, og sikke sød mutter skrap ser ud, det har hun sørme gjort godt  :D et stort tillykke med de små og med vædemålet, var det en påske bajer for hver kylling  <I <M
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte