Så blev det endelig K-dag i Silkeborg.

I aftes var det jo et lille hul i to af æggene. Her til morgen stod vækkeuret til "lidt senere" end sædvanligt da børnene har påskeferie. Meeen det kunne jeg jo ikke vente på; så tidligt ud af sengen, i morgenkåbe og Crocs og ud i haven til skrukkehuset. Tante Skrap var ikke ubetinget begejstret for at blive løftet op over reden, men jeg fik da lov. Og hvad lå der under madammen

tre små fine blå silkekyllinger og en mere på vej ud af ægget. Jeg "lånte" lige den ene af dem og var inde og vise Silas (7 år) og David vidunderet. Det var jo slet ikke til at stå for den lille pus. Nåååårh, hvor er de søde.

. Da jeg afleverede kyllingen igen til dens mor blev den vel modtaget og ko´m ind i varmen under hende igen. Da jeg løftede hende klækkede det 4. æg og det var en gul kylling (bliver hvid med tiden), der kome ud. Den er ved at være tør og fin nu.
Det er jo slet ikke til at forstå at den lille bakke med rugeæg jeg hentede hos Berit for tre uger siden nu er blevet til 4 kyllinger. Jeg ved ikke om de to sidste æg klækker, men de får da chancen et par dage endnu. De er godt nok meget stille men måske der er noget i.

Kyllinger er bare så skønne.
Billeder komme år jeg kommer hjem fra arbejde.
Nårh ja, for at det ikke skal være løgn så begyndte en af mine teen age høns at gale her til morgen, så den bliver nok snart til aftensmad.