Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Blå Rugemaskine.  (Læst 10752 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Blå Rugemaskine.
« Dato: 02 April , 2009, 19:11 »
Jeg har fået forærene en blå rugemaskine fra HN, kan forøvrigt oplyse at maskinen er nøjagtig den samme som den America forhandler... Men problemet er ! Hvordan får jeg ægristen op ? vende-pinden sidder jo fast på denne... er der et smart fif ?

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #1 Dato: 02 April , 2009, 19:15 »
Mener at den kan klikkes af og på...

Du må finde dig en kvinde med nogle store overarme Bjørn   ;)
MVH Lene

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #2 Dato: 02 April , 2009, 19:19 »
Den kan klikkes af, så bare tag fat ...  :D
Mvh Marianne

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #3 Dato: 02 April , 2009, 19:22 »
Mener at den kan klikkes af og på...

Tak Lene  :)  Tror godt jeg kunne rykke den af, det var mere det med at få den på igen... derfor ville jeg lige spørge...

Du må finde dig en kvinde med nogle store overarme Bjørn   ;)


 ;D ;D Nu er jeg jo lidt på diæt, så min læge har sagt at jeg skal holde mig fra fede sager...  ::)


Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #4 Dato: 02 April , 2009, 19:55 »
Tak Lene  :)  Tror godt jeg kunne rykke den af, det var mere det med at få den på igen... derfor ville jeg lige spørge...

 ;D ;D Nu er jeg jo lidt på diæt, så min læge har sagt at jeg skal holde mig fra fede sager...  ::)


<H <H <H <H............

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #5 Dato: 02 April , 2009, 20:06 »
 


 ;D ;D Nu er jeg jo lidt på diæt, så min læge har sagt at jeg skal holde mig fra fede sager...  ::)



<H <H

Fed er ikke altid fed, men kan være erotisk buttet.  <A

Er det så havregrød lavet på vand du er på ?  :-X

Jeg havde også sådan en maskine før. Den var flækket i låget derfor smed manden min den ud !
Jeg havde nu ellers tænkt at en lille bid gaffa havde afhjulpet det.
Så var han da selv ude om at jeg brugte en hulens masse penge på en ny ikk?
MVH Lene

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #6 Dato: 28 Maj , 2009, 09:04 »
Jeg har også denne model - bare at der står America, Thisted på den. Denne tråd har været til god hjælp, men min magelighed byder mig at stille et spørgsmål;

Kan man købe en dims så maskinen bliver med helautomatisk vending ???

På Americas hjemmeside så det ud som om man enten købte den som halvautomatisk eller som helautomatisk. Men kan det lade sig gøre at opgradere sin halvautomatiske med en ekstra feature? ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #7 Dato: 28 Maj , 2009, 09:06 »
Det mener jeg at du kan. Men spørg America, de er altid flinke til at svare.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #8 Dato: 28 Maj , 2009, 09:28 »
Jeg har lige taget et kik i deres hovedkatalog, der findes et ekstra udstyrskit til aut. vending, der står ingen pris men det er nok halv pebret, maskinens pris taget i betragtning.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #9 Dato: 28 Maj , 2009, 09:49 »
Jeg har lige snakket med America, Thisted.
Vender-dimsen koster 477,50 med moms. Det er jo sådan ca 50 % af maskinens nypris, så det er da nogen penge. Men tænk hvor nemt det kunne blive at runge - ikke noget med at skulle huske at vende på bestemte tidspunkter - men man skal jo lige kigge til maskinen et par gange om dagen alligevel, sååå...

Men det er da rart at vide at muligheden eksisterer, hvis dovenskaben skulle vinde og hukommelsen svigte. ;)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline leneelle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 109
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #10 Dato: 28 Maj , 2009, 10:31 »
Matador hedder maskinen. Jeg har 2 af den ældre model i grøn. Jeg kender en der har den blå. Hun har fået skiftet printplade på den et par gange og i løbet af det år hun har haft den. Hun gider ikke ruge i den mere fordi temperaturen er alt for svær at få stabil. Det gælder også for min 2 grønne. Jeg kæmper stadig med mine og er i gang med at isolere. På trods af bøvleriet med stabil temperatur har jeg da fået ruget en del kyllinger ud.
Orpington, Dværg Wyandot, Araucana

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #11 Dato: 28 Maj , 2009, 10:52 »
Jeg tror vi snakker om to forskellige maskiner...

En Matador ruger ser sådan ud :

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=661

Og en America ruger ( Den samme som forhandles af HN ) ser sådan ud :

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=1200

Temperaturen på Matador rugeren er lidt svær at stille da den ikke er isoleret, men i et rum med jævn temperatur køre den fint, der skal lidt små justeringer til hele tiden, men jeg kan holde min inden for ½ °F.

Jeg har lige købt en digital termostat som jeg vil prøve at montere, så bliver det nok lettere at holde temperaturen stabil ( håber jeg ).

Digital termostat :

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=1299


Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #12 Dato: 28 Maj , 2009, 11:02 »
Du har ret, Bjørn. Vi taler om to forskellige modeller. '

Min maskine er den der hedder America og er den samme som den HN forhandler. Jeg synes den er ret ok. Jeg har nu ikke poppet nogen kyllinger i den endnu, men de kommer meget snart. Håber det går som planlagt. :)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline leneelle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 109
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #13 Dato: 28 Maj , 2009, 11:13 »
Hvordan vil du montere termostaten på matador rugeren ??
 
Orpington, Dværg Wyandot, Araucana

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #14 Dato: 28 Maj , 2009, 11:19 »
Hvordan vil du montere termostaten på matador rugeren ??
 

Der er en føler på termostaten, den sætter jeg der hvor føleren til termometret sidder, den digitale termostat forbindes med 220 volt, fra termostatens "indre" forbindes et par ledninger ned til varmelegemets spadestik, det er såment det hele... Jeg bliver fri for at finjustere hele tiden da temperaturen bare tastes ind på termostaten  ;)