Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blå Rugemaskine.  (Læst 10751 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #30 Dato: 09 Juni , 2009, 15:52 »
Tak Børge.
Jeg har hældt lidt over håndvarmt vand i rummene og det er begyndt at dugge. Fugtighedsmåleren er på ca 84% nu. Så mon ikke jeg kan fylde mere vand på i morgen aften, så der er nok til klækningen er færdig?

Rugemaskinen stod nede i systuen i kælderen men jeg har flyttet den op i stuen nu. Så må den lige stå og brumme lidt her et par dage, for når først klækningen begynder sidder vi jo sikkert rundet om den hele dagen og kigger ned mellem dugdråberne i låget. Klækkedagen er på fredag, så den foregår fra torsdag - lørdag og der er begge unger her. Det er så fedt og de glæder sig næsten lige så meget som jeg. ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #31 Dato: 09 Juni , 2009, 23:30 »
Du vil måske se det allerførste lille hul i morgen aften, men ihvertfald på torsdag, hvis den passer i temperaturen
Din fugtighedsprocent vil nok falde en lille smule, men bare den ligger på ca 70 % er det fint, den er sikkert steget så meget, fordi det vand du puttede i var varmt. Jeg plejer at skulle efterfylde en enkelt gang.

Glæder mig til at høre, hvordan det spænder af, vi kan jo ikke stå og kikke med ned gennem det dugfyldte låg, *ggg

 <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L
« Senest Redigeret: 09 Juni , 2009, 23:33 Fra Børge Bech Jensen »
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #32 Dato: 10 Juni , 2009, 09:23 »
Jeg snakkede med Slas her til morgen om at v nok kunne høre pippen fra æggene i morgen aften - hvis vi kan høre det gennem låget.

Jeg efterfylder i aften med varmt (ca 40 C) og så må vi bare vente og vente  spænding. Det glæder vi os til. Vi skulle have været ude på en lille sejltur med mormor i weekenden, men måtte aflyse. Vi skal jo se på klækning - og så bliver det regn og blæst. ;D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Blå Rugemaskine.
« Svar #33 Dato: 10 Juni , 2009, 16:49 »
Det skal nok gå fint, Stinne, og man kan sagtens høre pippene gennem låget på den blå! Det er så dejligt, jeg håber du får et godt resultat!
Mvh Marianne