Jeg så godt din anden tråd i går
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=38481.0 men valgte ikke at svare, da jeg også står foran at skulle have min første skruk med kyllinger, men jeg synes, at din indhegning på 1,1 m. x 0,6 m. er lige lovlig lille til skruk og kyllinger i den første tid.
Æblekassen kan kyllingerne ikke komme op af, så her må du enten vende kassen en omgang eller finde en anden løsning, når kyllingerne kommer.
Da jeg ikke selv har erfaring, kan jeg kun fortælle, hvordan mine planer er.
Min skruk har et skrukhus og ca. 6 kvm af en overdækket hønsegård, som de øvrige høns alligevel sjældent går i, da de altid er i haven om dagen

Når kyllingerne kommer, vil den lille flok + skrukken sikkert have nok i den indhegning, jeg har tildelt, hvor der så er mad og vand. Halmen i gården bliver fjernet og udskiftet med ny jord, lidt græs og strøelse. MEN hvis skrukken vil ud i haven, hvilket hun jo er vant til også her i sin skrukeriode, hvor hun ikke vil nøjes med at være på daglig tur i indhegningen, så vil jeg lave en haveindhegning med en rulle kyllingetråd og en stak tentorpæle. Det er også min plan, at jeg vil prøve at sætte kyllinger og skruk sammen med de øvrige høns - under overvågning - måske går det godt, men der er mange eksempler på det modsatte, så jeg tror simpelthen man bliver nødt til at gøre sine egne erfaringer her. Vil de øvrige høns ikke acceptere kyllingerne og kan skrukken ikke sætte sig i respekt og forsvare dem, så skal der vel kun halve minutter til, før de små bliver kanøflet og i værste fald slået ihjel.
Jeg håber, du får nogle gode råd og at kyllingerne får en god start på livet