Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ih, nu bliver det snart virkeligt! Se hvad jeg lige har bestilt!  (Læst 6186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Ih, nu bliver det snart virkeligt! Se hvad jeg lige har bestilt!
« Svar #15 Dato: 02 April , 2009, 20:21 »
Her er et billed af min hjemmelavede kyllingemor/kuvøse
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 02 April , 2009, 21:45 »
Patricia, den er fin... Jeg må have ham tømreren igang (min mand...)  ;)

Børge: Ja, nu var jeg lige ude med hunden, og først nu er tågen væk, så jeg ønsker fuld valuta i solstråler i morgen  <+
Mvh Marianne

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 02 April , 2009, 22:15 »
Flot ungbo du der har købt Bjørn, respekt. De nægter da at flytte ud, der mangler jo bare en minibar, ved siden af foder automaten og drikketruget.
Venlig hilsen
Eva

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #18 Dato: 02 April , 2009, 22:29 »
Ihhh Marianne... kan du ikke sætte ham til at lave to så??? :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 02 April , 2009, 22:32 »
Wanda, du ved godt: skomagerens sko og skrædderens tøj... Får jeg ham til at lave en, så skal jeg være rigtigt glad...  ;D
Mvh Marianne

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #20 Dato: 02 April , 2009, 22:50 »
Ej, stakkels mig, I har helt glemt at være begejstret sammen med mig!

;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 03 April , 2009, 06:52 »
Hvor længe er der til dine kyllinger kommer, Christina?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 03 April , 2009, 07:35 »
Hej Christina,
Jeg tænkte godt på igår, at tråden havde flyttet sig en del fra udgangspunktet, og at du var blevet glemt lidt undervejs - jeg undskylder for min del, men som du vil opdage (eller rettere har opdaget!), kan en tråd komme laaaaangt omkring, og det er jo noget af det der gør det sjovt at være med på fjerkræ.dk.
Men det er godt du råber op!
Fortæl endelig - og helst med en masse billeder  ;D - når du får beboere i dit lille hønseparadis, det vil vi alle nemlig gerne følge med i!!
Ha´en super weekend  <D <L <P <O <-
Mvh Marianne

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 03 April , 2009, 08:41 »
Hvor længe er der til dine kyllinger kommer, Christina?

Jeg skal hente dem her i påsken! Er super spændt!!! :D

Hej Christina,
Jeg tænkte godt på igår, at tråden havde flyttet sig en del fra udgangspunktet, og at du var blevet glemt lidt undervejs - jeg undskylder for min del, men som du vil opdage (eller rettere har opdaget!), kan en tråd komme laaaaangt omkring, og det er jo noget af det der gør det sjovt at være med på fjerkræ.dk.
Men det er godt du råber op!
Fortæl endelig - og helst med en masse billeder  ;D - når du får beboere i dit lille hønseparadis, det vil vi alle nemlig gerne følge med i!!
Ha´en super weekend  <D <L <P <O <-

Haha, ej du skal ikke undskylde! Havde bare lige sådan lyst til at klapse jer alle lidt! ;D

Og jeg ved godt fra et andet forum jeg var på (Babyklar ) , at når snakken går, så går det lige pludselig hurtigt, og så handler en tråd der startede om et pludselig om noget andet, og det er da et eller andet sted også fedt! Men jeg er jo stadig lige begejstret for mine små kyller, og det skal I jo stadig høre om!! ;D

Og jeg skal nok lægge billeder ind, det kan jeg slet ikke lade være med! ;D

Også go weekend til dig og jer andre! :)

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #24 Dato: 03 April , 2009, 08:48 »
Jeg vil i hvert fald godt dele din begejstring, Christina  :)

Det er jo (nogle af) mine små øgleunger, som skal flytte ind. Du kan godt glæde dig - de er simpelthen skønne (og frække!)

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 03 April , 2009, 08:52 »
Hej Christina,
Hæhæ, tak for din hilsen og det gode humør, trods alt (du har så mange fine smiley'er som jeg ikke kender, mon ikke du kan få nogen til at lægge dem ind her under smileys?)
Hvad er det for nogen kyllinger du skal have?
Jeg er også glad og spændt, fordi idag skal jeg hente et par silkehøns, og ved du hvad, for bare en måned siden synes jeg de var grimme/mærkelige, men så var det at jeg i et hold kyllinger jeg købte 'kom til' at få en lille silkekylling med - og den er bare så fin og sød, så den skal ikke være alene silke... og nu har jeg kigget på en masse silkehønse billeder både her og andre steder, og nu må jeg bare eje nogle flere... Sådan kan det gribe om sig, så jeg håber du har lavet mulighed for udvidelse af dit hønsehold...  ;D
Bedste kylle hilsener
Mens jeg skrev dette kan jeg se Louise har skrevet til dig - så det er blomsterbørn... se DET er rigtige høns  <. <M
Mvh Marianne

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #26 Dato: 03 April , 2009, 08:59 »
Ja, Christina. Hvad er det for nogle kyller du har fået fat i ???
Blev det de Orps'er du var faldet for?

Det bliver da uudholdeligt at vente en hel uge mere på babyerne. ;D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 03 April , 2009, 09:06 »
Jeg vil i hvert fald godt dele din begejstring, Christina  :)

Det er jo (nogle af) mine små øgleunger, som skal flytte ind. Du kan godt glæde dig - de er simpelthen skønne (og frække!)

Jeg kan næsten ikke vente, Louise!!!!!

Hej Christina,
Hæhæ, tak for din hilsen og det gode humør, trods alt (du har så mange fine smiley'er som jeg ikke kender, mon ikke du kan få nogen til at lægge dem ind her under smileys?)
Hvad er det for nogen kyllinger du skal have?
Jeg er også glad og spændt, fordi idag skal jeg hente et par silkehøns, og ved du hvad, for bare en måned siden synes jeg de var grimme/mærkelige, men så var det at jeg i et hold kyllinger jeg købte 'kom til' at få en lille silkekylling med - og den er bare så fin og sød, så den skal ikke være alene silke... og nu har jeg kigget på en masse silkehønse billeder både her og andre steder, og nu må jeg bare eje nogle flere... Sådan kan det gribe om sig, så jeg håber du har lavet mulighed for udvidelse af dit hønsehold...  ;D
Bedste kylle hilsener
Mens jeg skrev dette kan jeg se Louise har skrevet til dig - så det er blomsterbørn... se DET er rigtige høns  <. <M

Tak Marianne! :) Og ja, jeg havde egentlig, som så mange andre der har læst Jørgen Linjensøes bog :D, tænkt mig at jeg ville have Gul Orpington :D Men så var det jo lige at Louise skrev til mig, og det fik hun jo hurtig overtalt mig til at det ikke skulle være, men istedet blomsterhønsene ;D Og så er det jo også smart at vi bor tæt på hinanden :)

I går skrev jeg lidt med Danny, og sandelig om jeg ikke fik aftalt at jeg køber 10 af ham også, så jeg starter "stille" op med 20 kyllinger :D Jeg vil gerne ende med ca. 7 høns og en hane, og så få nogle i fryseren også. Har ikke købt kylling siden jeg opdagede hvor slemt de havde det i industrien...vidste godt det var slemt, men ikke at det var SÅ slemt :(

Sjovt du skriver det med silkehøns, for dem har jeg også et godt øje til :D Og ja, jeg er blevet advaret om at det griber om sig, så jeg har faktisk anskaffet mig et lille hønsehus, samtet legehus, og så får jeg bygget en stor hønsegård på næsten 40m2 OG et hus på lidt mere end 8 m2. Skulle behovet opstå, kan jeg også godt få gården udvidet :D

Ja, Christina. Hvad er det for nogle kyller du har fået fat i ???
Blev det de Orps'er du var faldet for?

Det bliver da uudholdeligt at vente en hel uge mere på babyerne. ;D

Vildt du kan huske at det var orpingtonerne jeg var faldet for! Men det bliver blomsterkyllingerne! :)
« Senest Redigeret: 03 April , 2009, 09:11 Fra Christina »

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #28 Dato: 03 April , 2009, 12:30 »
Hvad så Christina, har posten været der, eller løber du stadig til vinduet eller døren hvergang du hører en bil, det gjorde jeg første gang jeg ventede ting fra "america" ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 03 April , 2009, 12:33 »
Jeg sidder her og tripper, Patricia!!! ;D Har kun mine egne børn hjemme i dag (jeg er dagplejer), og de blev puttet her kl. 12, så jeg havde håbet på at jeg kunne sidde i fred og åbne pakken, men øv altså! :D

Nu går jeg i haven, og får vasket legehuset ordentligt indendørs, så det snart er helt klart de små nye :)