Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kødhøns  (Læst 6281 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susorp

• Passiv bruger
  • Jeg er en entusiastisk amatør
Kødhøns
« Dato: 04 April , 2014, 18:01 »
Jeg har hørt, at der inden for høns til slagtning findes et alternativ til Plymouth Rock (i kødudgaven) - som ikke får problemer med bentøjet.
Jeg ved godt at New Hampshire, Orpington m. fl. også er egnede til slagtning, men jeg søger en ren kød-/slagterace.
Er der nogen der har bud på hvad jeg skal gå efter?
På forhånd tak!
Mvh
Frank
FWT

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Kødhøns
« Svar #1 Dato: 04 April , 2014, 18:17 »
La bresse :)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 April , 2014, 19:37 »
Jeg kan selvfølgelig kun give Tanja ret, og jeg kan give dig mulighed for at prøve det. Men, - a bor jo æ li ve æ dar.
Hilsen
Peter

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 April , 2014, 19:57 »
Af disse slagte/ industri/vokse hurtigt typer slagtekyllinger findes der flere forskellige..de hedder alle sammen noget forskelligt, vidst nok et nummer og nogle bogstaver, jeg havde selv nogen forrige år. De kaldes blot Plymouth Rocker fra gammel tid af, men har egentlig ikke noget med den race at gøre som sådan.. Industrien udvikler hele tiden på de forskellige 'plymorokker', som vi kalder dem, og forsøger at avle problemerne ud af dyrene,og jeg har haft dem flere gamge og aldrig haft benproblemer :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #4 Dato: 04 April , 2014, 22:08 »