Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kontrolkvalme!  (Læst 3795 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #45 Dato: 31 Marts , 2009, 21:10 »
OT Så er retssager fra USA altså ofte skingrende sindssyge og derfor utroligt underholdende ;)

( En flok venner og jeg gjorde det en periode i at finde mærkelige sager at underholde hinanden med )

Som konen,der fik dømt mandens elskerinde for *brugstyveri*

Eller morderen, der egentlig var blevet frikendt ( og jo derfor uskyldig) men nye beviser gjorde at han istedet blev dømt for at krænke ofrets rettigheder...

Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #46 Dato: 01 April , 2009, 09:25 »
Måske skulle man lave en ny variant af de skilte med et billede af en farlig hund og teksten, 'Her vogter jeg!':
HER I HUSET FINDES ÆG, INDTAGELSE MEDFØRER RISIKO FOR MYLDREBÆ!  Ledsaget af et billede af en arrig høne..  ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #47 Dato: 01 April , 2009, 18:56 »
Nok er jeg ung, men jeg har mine holdninger... Og dem er der ingen der ændre på.

Hehe, sådan har jeg også været engang!  ;D
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #48 Dato: 01 April , 2009, 18:59 »
I dag var jeg til årsafslutning i omsorgsklubben.  Da jeg rejste emnet om registrering sagde alle som én, at det ragede dem en høstblomst.
Så deeet ...!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #49 Dato: 01 April , 2009, 19:46 »
Christian: Heller have en holdning til tingene og så blive kaldt lidt nørdet (af de "mindre heldige" i klassen) og så have sin egen mening om tingene i stedet for deres ensformede holdninger som de ikke kan argumentere for hvorfor de syntes er rigtige ;).. Så heller blive kaldt en geek ;D ;D ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #50 Dato: 01 April , 2009, 20:01 »
Helt enig, Mikkel, det var nu heller ikke den del af dit udsagn, jeg kommenterede på, det var Og dem er der ingen der ændre på-delen, jeg smiler lidt over! ;)

Jeg kommer til at tænke på, at hvis det var første del af dit udsagn ("ung"), så er følgende ordveksling fra noget børne-tv, jeg fulgte med i engang i vikingetiden, hvor en af de onde voksne skælder et barn ud, og en af de gode voksne (det var så nemt at være barn, verden var jo sort/hvid, ikke sandt! ;D) siger noget i denne stil til den onde voksne:

"Tag det nu roligt, vi har jo alle været børn engang",

hvortil den onde svarer:

"Ikke mig, men jeg tænkte nok, at du var en af den slags!"

 :D

Er der nogle af jer andre geriatriske patienter, der kan huske hvor det er fra? Måske  "Ude på noget", med Palle, Polle og Ruth - jeg mener, at det er hr. Fladmast, der er den "onde"?
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #51 Dato: 01 April , 2009, 20:08 »
Hehe, okay :D.. Ja det syntes jeg nu også, og selv om der er mange der prøver på at ændre vores klasses synspunkter til det modsatte er det endnu ikke lykkedes for dem, for dem der har deres egen holdning, kan ikke sige om den er god eller dårlig, er nemlig alle sammen enig med lille mig, og vi står fast ved den, og det er jo godt ;)...

Den børne-tv serie du snakker om tror jeg også jeg har set da jeg var helt lille :D.. Kan huske de navne der :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #52 Dato: 01 April , 2009, 20:19 »
Den børne-tv serie du snakker om tror jeg også jeg har set da jeg var helt lille :D.. Kan huske de navne der :D

Ja mig skal i ikke spørge... Jeg husker kun Ingrid og lillebror ( i sort/hvid )  ::)

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #53 Dato: 01 April , 2009, 20:23 »
Jeg husker kun Bamse og Kylling som jeg så hver søndag sammen med min farmand. Meeen jeg er jo heller ikke så gammel endnu. ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline mutti

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 226
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #54 Dato: 01 April , 2009, 20:25 »
Måske skulle man lave en ny variant af de skilte med et billede af en farlig hund og teksten, 'Her vogter jeg!':
HER I HUSET FINDES ÆG, INDTAGELSE MEDFØRER RISIKO FOR MYLDREBÆ!  Ledsaget af et billede af en arrig høne..  ;D



 <H <H <H <H <T <T
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #55 Dato: 01 April , 2009, 21:22 »
Selvfølgelig skal der være stramme regler, besværligt papir arbejde, og ikke mindst en masse udgifter til diverse prøver for at vi MÅ/KAN holde husdyr.

For tænk nu hvis vi og vores nærmeste omgangskreds blev så selvforsynerende, så vi ikke havde behov for at købe industri æg, kød og mælk !!!

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frk.olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 470
  • Feberramte...
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #56 Dato: 01 April , 2009, 21:52 »
Jeg er nu ikke meget for at kalde mig selv for en geriatrisk patient, jeg husker nu snilt Palle, Polle og Ruth i deres røde bus og ikke mindt Fætter Sigrud (han var den onde) og hans stakkels "tjener" Hr. Fladmast i flyvemaskinen, som altid prøvede at stjæle Palle, Polle og Ruths kamera. Jeg mener nu, at jeg så småt var ved at være for stor til børneudsendelserne, da den blev sendt, men så den da. Sangen kan jeg stadig  :D;
Nu ruller vi alle. Nu ruller Palle, nu ruller Polle, nu ruller Ruth. Vi ruller og ruller, skulder ved skulder. Ja bussen den ruller så gi' os et trut. Vi ruller ud, vi ruller ud til det vi ikke kender. Vi ruller ud, vi ruller hvor kragerne de vender. Så pyt med pytter og mad klokken 18. Pyt med at putte i sengen om natten. Pyt med om vi er kolde eller varme eller våde, for vi er nemlig ude på noget. Vi er ude på noget.

Det skal ikke undre mig, at du også har set den Mikkel, den er fra genudsendelseskanal nr. 1 - DR, så den er nok sendt MAAAAANGE gange...  ::)

Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Lisbet Woller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 311
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #57 Dato: 02 April , 2009, 09:18 »
Ja, det var tider, da de "var ude på noget".Jeg er jo så tilpas gammel at jeg så den sammen med mine børn...! Og jeg har forresten musikken til den på en gammeldags LP- plade.


Og ja, jeg har også mistanke om at man gør det besværligt for de små (hønseavlere, altså) for at beskytte/tækkes de store.

 <A
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #58 Dato: 02 April , 2009, 20:31 »
Ahhhhhhh..........Rasmus Tagmus - det var tider ... suk... <D
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Kontrolkvalme!
« Svar #59 Dato: 02 April , 2009, 20:44 »
Den sang kan jeg huske jeg sang og dansede rundt om stuebordet ti da jeg var en fire-fem år gammel :D... Haha ;D... Sjovt hvad der da kommer frem ;D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.