Tak for svar!
Så tror jeg at det bliver eng. araucana i perleblå til avl- 1,2 el. 1,3 af god kvalitet. Dem burde jeg kunne vurdere efter nogle måneder og inden, der kommer for meget hanegal. De helt rene kan så sælges til andre avlere, og resten kan vi jo spise eller måske beholde nogle "sjove" høner selv. Mange har hybrider herovre, dem kunne jeg vel godt tillade mig at sælge mixfarver/racer til- det er da bedre med høns fra privat have frem for masseproducere diverser.
Med dine grundige farvebeskrivelser burde jeg med lidt træning kunne fortælle evt. købere hvilket farvemix eller hvilken krydsning, der er tale om...........
Bettefis er forkølet igen igen- han fik snue for nyligt, og jeg havde et værre mas med at give ham rød solhat. Han blev rask men kun i lidt over en måned, og nu er den gal igen

INGEN af de andre har fejlet det mindste, så han må jo være svagere end alle de andre. Jeg er startet på en ny kur til ham, men hvis han bliver syg endnu engang tror jeg et haneskift kommer på tale før end forventet- han har i øvrigt gule løb og er bestemt ikke egentligt avlsmateriale. Jeg kunne ikke drømme om at videreformidle kyllinger til avlere med ham som hanefar........ Jeg er jo glad for ham, så han får altså en chance mere. Renavl bliver måske først næste år.