@Hanemikkel. Fuldt ud enig.
----------------------------
Men hvis det ikke skal sammenlignes med burhøns, hvad skal det så sammenlignes med? Frie høns på ubegrænset plads, stor gård uden hegn og træer til ly, at hønerne kan lave rede hvor de vil og ellers bare nyde livet?
Det er af ren nysgerrighed jeg spørger.
For hvis lignende er grundlaget, tænker jeg at så er alle mennesker jeg kender med høns, vel næsten lig dyremishandlere?der kun ønsker at domesticere deres høns i et større bur for egenproduktion af kød og æg. Sandsynligvis med filosofien, "jamen, det vel godt nok... for der er jo blå himmel, frisk luft, sol, vand og madrationer".
Forstå (prøv) hvad jeg mener, når jeg skriver sådan.
Og hvad er så egentlig bedst, tanken om at de har det sgu en hel del bedre end burhøns, skønt de ikke er "frie fugle", eller "pyt, det jo bare dyr". For mig er det helt klart bedst med så store rammer som muligt, men det er vist ret individuelt med "hvor stort" der er godt nok.
Det er ikke første gang jeg ser det her med hvad sammenligningsgrundlaget skal være, så det er derfor jeg spørger, hvad skal vi så sammenligne med i stedet?
Selvom mit spørgsmål er vævet ind i mine egne tanker, mener jeg bestemt ikke at den viste løsning er optimal (iflg. mine kriterier), men vel nok ok som en fræser eller måske en skruk (hvis der også lige er lidt overdækning).
Måske er det bare et mylder af tanker der absolut ingen mening giver for andre end mig selv, men jeg håber det er forståeligt alligevel.