Velkommen Iben,
Spændende med dit nye hønseprojekt

Jeg vil råde dig til at kigge rundt efter et ordentligt hus til dine kommende høns. Det hus du linker til vil du meget hurtigt blive rigtig ked af - og temmelig sikkert blive nødt til at skifte ud. Det ser flot ud, som det står der - spritnyt og aldrig berørt af en vanddråbe, men det er snyd. Huset kan ikke tåle vand, bliver fugtigt indvendigt efter ganske få dage med regn, desuden vil træet slå sig.
Jeg har et lille hus i lignende materiale (også købt hos Dyreriget). Det holder fint MEN kun fordi det står midt inde i en overdækket gård, og aldrig bliver vådt.
Bang's er begyndt at lave deres egne hønsehuse i et noget bedre materiale, men der er også andre firmaer på den side, jeg linker til, som har gode huse:
http://www.hønsehus.dk/hoensehus/disse huse har også en højde, hvor du kan komme ind og gøre ordentligt rent.
Ellers kan du prøve at kontakte en Teknisk Skole, som mange steder gerne vil lave et robust hønsehus til den pris materialerne koster......har jeg hørt

Hvis du søger lidt rundt på forum, vil du finde rigtig mange tråde om kedelige erfaringer med færdigbyggede hønsehuse - så besind dig, så iveren efter at komme i gang med høns ikke får dig til at købe noget rigtig skrammel.
Endelig er jeg lidt bekymret over din hønsegårds størrelse. Jeg mener ikke at et udeareal på 8 kvm er nok til 4-5-6 store høns 4 dage om ugen. Du risikerer problemer med kedsomhed, fjerpildning osv.
Pøj pøj med projektet
Linkfix Finn/admin