Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Får jeg mon min bondegård??  (Læst 1778 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline karoline

• Passiv bruger
Får jeg mon min bondegård??
« Dato: 04 Januar , 2014, 17:14 »
De korte historie er at vi bor i et hus i en lille landsby, med naboer tæt til begge sider, og ALT for lidt plads (efter vores mening ;))

Pga. boligmarkedet og at min mands firma gik konkurs sidste sommer, har vores boligsituation været noget usikker.
Vi har meget længe drømt om at få vores egen bondegård, med masser af plads til både familien, min mands ting og sager og så selvfølgelig hønsene! :)

Men pga konkursen kan vi nu kun leje en bolig....og hvor finder man så en bondegård til leje, som ligger i nærheden af arb og skole, og som passer til vores ønsker??

Men nu er det måske alligevel lykkedes....... 8)
Vi har fundet en dejlig gård som har været til salg i over 3 år, og som vi kan se på billederne står tom. Vi tog chancen og kontaktede ejeren for at høre om han var interesseret i at leje gården ud (planen er at vi køber om nogle år, når hele konkurs-halløjet er overstået).
Og det ville han gerne!!!
Vi har lige været ude og se, og det er et rigtig fint sted. Det skal selvfølgelig laves nogle ting, men det kan vi godt overkomme.
Huslejen er som vi havde tænkt den, der er 3 længer ud over stuehuset, over 5000m2 grund og ikke mindst et hønsehus på 78 m2!!!

Jeg kan næsten ikke få armene ned!

Der er ikke lavet en skriftlig aftale endnu, og vi har ikke fortalt det til ret mange endnu, men mavefornemmelsen er rigtig.....

Blev lige nødt til at dele det med nogen....

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Får jeg mon min bondegård??
« Svar #1 Dato: 04 Januar , 2014, 17:17 »
 *k *p *p *k
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 Januar , 2014, 17:31 »
Det lyder fint Karoline. Håber det falder ud som I drømmer om /o

Ellers burde der dukke andre muligheder op. Men den strukturudvikling som i de seneste år har raset i dansk landbrug, bliver flere og flere gårde lagt sammen, og mange af de opkøbte gårde kan ikke straks afhændes som nedlagte til den ønskede pris og de opkøbende landmænd gemmer disse gårde mhb. på salg når priserne på fast ejendom stiger igen.
Disse gårde med masser af udbygninger og ofte et par tønder land eller mere, kan tit lejes til en ganske rimelig pris.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 04 Januar , 2014, 17:34 »
Ej hvor sejt Karoline, det er bare for lækkert.  Håber det lykkedes for jer.  /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #4 Dato: 04 Januar , 2014, 17:51 »
det lyder da rigtig godt. håber det lykkedes for jer.  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Erik holst Pedersen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 Januar , 2014, 19:33 »
Jeg håber det hele må lykkes for jer. Ind imellem må familielivet have noget plads og der er rigtig flot og dejligt nede ved jer. Alt vel fremover  /o
Venlig Hilsen Erik.
  1,3 Lys Sussex
  1,2 Lys Sussex
  1,5 Sort Australorps

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #6 Dato: 04 Januar , 2014, 19:43 »
Hvor lyder det bare herligt  *o *o
Jeg  *k for at alt går i orden snarest...
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 04 Januar , 2014, 22:59 »
Det lyder rigtigt godt. Håber det lykkes for Jer.

Der er ikke lavet en skriftlig aftale endnu, og vi har ikke fortalt det til ret mange endnu, men mavefornemmelsen er rigtig.....

Hvis det er et sted I kunne tænke Jer at eje med tiden, kan I jo forsøge om I kan aftale Jer til en forkøbsret inden for en eller anden periode, måske 3 eller 5 år. I skal ikke binde Jer på pris nu. Den bør fastsættes af 2-3 uafhængige mæglere på handelstidspunkt, altså om 3 eller 5 år.

Held og lykke med det.
Mvh
Erik Andersen

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 13 Januar , 2014, 10:02 »
Øv bøv :(...det var åbenbart for godt til at være sandt!

Landmanden som ejer gården har ombestemt sig, og ønsker alligevel ikke at leje den ud.... :'( :'(

Så hvis der sidder nogen derude som gerne vil invistere i en landejendom og udleje den til os de næste 3 år, så kom endelig frem.....

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #9 Dato: 13 Januar , 2014, 19:40 »
Øv bøv :(...det var åbenbart for godt til at være sandt!

Landmanden som ejer gården har ombestemt sig, og ønsker alligevel ikke at leje den ud.... :'( :'(

Så hvis der sidder nogen derude som gerne vil invistere i en landejendom og udleje den til os de næste 3 år, så kom endelig frem.....

Karoline
Øv, da også :( /d. Jeg håber sørme, at der dukker noget op til jer. Hvor er det ærgerligt for jer *t.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 13 Januar , 2014, 20:31 »
Æv altså .............
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #11 Dato: 13 Januar , 2014, 20:37 »
Træls, for at sige det på jysk. Håber næste gang er der gevinst
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #12 Dato: 13 Januar , 2014, 21:28 »
Træls  /d
På den igen----det giver sig pludselig ----
Kram herfra og  pøj pøj
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 13 Januar , 2014, 22:54 »

Hvor surt. Og han kunne ikke lokkes med lidt ekstra i husleje eller lidt håndværkerhjælp fra din mand (hvis han altså er håndværker)?

Der er alternativer til leje med købsoption (forkøbsret). Det kunne muligvis i stedet aftales som en købsforpligtelse indenfor en given periode. Den slags aftaler laves indenfor andre 'brancher', men jeg ved ikke om det er lovligt i boligmarkedet. Desuden forudsætter det jo at I skal være sikre på at I kan få lov (af bank og realkredit) til at købe indenfor den givne periode, og den del kan være lidt vanskelig efter en konkurs, dog noget afhængig af Jeres forhold til Jeres bank. Desuden skal I være sikre på at dette er stedet I ønsker at bo for en længere periode.

Dette er blot idéer, og måske kan I ikke bruge dem til noget. I så fald må I søge videre. Der skal nok vise sig noget brugbart.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Tinggaard

• Gæst
« Svar #14 Dato: 13 Januar , 2014, 23:25 »
Jeg synes det var super friskt at henvende sig på den måde og du skal ikke lade dig afskrække af at en springer fra.
Vi har et stykke tid kigget på landsted, fandt et skønt sted men banken ville trods overskud i budgettet ikke finansiere stedet, da der skulle gøres en del.
Vi har vi istedet fundet et andet sted som faktisk er både billigere og i meget bedre stand så der var nok en grund til at det første sted ikke skulle være vores.
Se op på hesten igen og se om der ikke er andre steder der kunne være en mulighed.
Held og lykke med projektet  :)