Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Får jeg mon min bondegård??  (Læst 1779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline HøgsbergOlsen

• Passiv bruger
Sv: Får jeg mon min bondegård??
« Svar #15 Dato: 14 Januar , 2014, 07:39 »
En anden mulighed er at ringe rundt til samtlige mæglere og fortælle at i er interesseret i at leje et nedlagt landbrug...
Sommetider får de nogle kunder der også er interesseret i det, hvis ikke de kan sælge indenfor en rimelig tid.

Det var sådan vi fik vores på hånden.

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 06 Februar , 2014, 10:27 »
Efter at have forsøgt hos flere mæglere (som kun havde interesse i at SÆLGE og end ikke ville spørge sælgerne om de var interesserede i at leje ud! >:(), har jeg nu fundet et hus hvor vi skal bo.
Det blev desværre ikke til en bondegård, men i stedet til et hus med en god have, hvor jeg sagtens kan have (og avle!) mine høns.
Huset ligger i en lille landsby, og vigtigst af alt ligger det i LANDZONE!!

Så lige nu er jeg i fuld gang med at få arrangeret hønsehus, hønsegård osv (og jeg bruger også en lille smule tid på at få børnenes værelser klar ;)).
I disse dage er min kæreste (som arbejder hos en entreprenør) i fuld gang med at undersøge om vi kan købe en billig brugt skurvogn/mandskabsvogn eller lignende, som vi kan indrette til et stort hønsehus, der bliver inddelt i stammerum....

Jeg fik ikke min store drøm om en bondegård opfyldt, men jeg fik det næstbedste, hvilket er helt ok :)

Tusind tak for jeres opmuntrende kommentarer og gode råd <E

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 06 Februar , 2014, 11:15 »
Din bondegård skal nok komme  ;D. Nu mellemlander i bare lige og så er der jo masser af tid til at forhøre sig. Heromkring er der masser af bønder som lejer stuehuset på gård nr 2 (eller 3...) ud. Det er jo ikke altid karlen vil bo der  ;)
Det kan jo så også være at i finder det perfekte idyl om 5 år og kan købe det  /o
Knus og god vind til jer  :)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk