Det hele startede med hende der nu ikke er her mere, gik med halen nedad, og havde dårlig mave, men da jeg er første gangs hønse ejer og ganske uerfaren, tog jeg en afførings prøve med til dyrlægen som var fast , men noget rødt i ( det skulle så vise sig at være en hel fin en, ingen orm eller cyster) - så alt i den skønneste orden.
Da det så fortsatte med meget tynd mave ( som på billedet ) tog jeg min IPAD med og viste dette. Her fik jeg så udleveret antibiotika, må ha spugt hvilket præperat, blev bare trukket op i sprøjter, som jeg så kunne gi. Fortsat dårlig mave, taænkte nu får hun nogen dage, hvor vi ser tiden an, maven kunne nu være "slået i stykker" af anti-biotikaen.
Men- nej, fik så ordineret Tylan af den nætte pris af 500 kr, her havde vi så allerede brugt lidt over 300, så jeg tænke måske panacur, det fik de så alle.
Det skal lige siges, engang i november lå der en død due i deres hønsegård, selvfølgelig meget uheldigt sted den havde valgt at falde død om, men...
Hun fik så tilsidst hovedet af, da det havde stå på længe, og jeg var bange for smitte til øvrige høns. Det skulle så vise sig at jeg var forsent på den.
Nu har min amberlink fået dårlig mave, begyndte idag at halte - og det føles varmt. Synes egentlig vi er lidt uheldige, hønsehuset får fjernet al hønsemøg hverdag, sågar de klatter jeg kan samle op fra ude arealet bliver fjerne. Dagligt frisk vand, hønseguf- med grønt i, æglægnings piller + 1 håndfuld korn og en halv kop knækkede majs.
Jeg har nu købt urte-pencil 280 mg, givet ½ tbl dags dato, håber virkelig det virker, er faktisk lidt trist, da jeg synes de er super søde og dejlige