Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: I min hønsegård ...  (Læst 948 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lmidtgaard

• Passiv bruger
I min hønsegård ...
« Dato: 09 December , 2013, 09:11 »
Jeg sidder pt. og skriver hoveopgave, og mit skrivebord står ved vinduet som vender ud mod haven og hønsegården, og jeg bruger derfor lige i øjeblikket en DEL mere tid end jeg plejer, med at kigge på dem  ;)

Pelle, min gråstribede maran hane er nu kommet i den alder hvor han synes at damerne er MEGET dejlige, og det er især hans krumspring når de ømme følelser skal udtrykkes fysisk der er underholdende for tiden...

Pelle starter dagen kl. ca. 5 eller når naboens påfugle vækker ham, med at gale, så både jeg og hans koner bliver mindet om at en ny dag er startet. Kl. 6 tænder lyset i hønsehuset (lyskæde  ;D) og Pelle bliver tavs som graven. Hønsene spiser morgenmad og venter tålmodig på at blive lukket ud. Pelle og jeg veksler som regel et par ord og der er som regel også lidt ekstra godbidder og så begynder vanskelighederne!

Damerne er straks på togt i hele haven, og ve den orm som ikke kommer væk i tide. Pelle derimod gør haneben og forsøger at lokke den udkårne med lækkerier. Desværre for ham, er 4 af tøserne overhovedet ikke interesseret i hans tilnærmelser og den ene som af og til gerne lader sig træde, kan han åbenbart ikke kende fra de andre ::) Til sidst opgiver han, og giver sig derefter til at charmere den "høne" læs mig, hvor han ved at kan smelte hjerter hvor bare at lægge hovedet sødt på skrå :)
1,5 gråstribet maran
1,2 guld vildtfarvet silkehøns

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: I min hønsegård ...
« Svar #1 Dato: 09 December , 2013, 09:45 »
Sikke en dejlig udsigt, når man er bundet til skrivebordet med en hovedopgave.

Pelle lyder til at være en dejlig dreng /o Jeg tror, der er mange haner rundt omkring, som er godt frustrerede over, at hønerne ikke falder i svime over alle de danse som bliver opført. Den der med at lokke med godbidlyde, den kender jeg alt for godt...det gør hønerne nok også ::) ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lmidtgaard

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 December , 2013, 22:22 »
Pelle er en rigtig god dreng, som tager sin opgave meget alvorligt :-)
Som det kan ses i min signatur så bør der også 3 silkehøns i hønsegården, blandt andet en hane.
Det var med meget bange anelser at silkehanen Polle og hans to koner blev fragtet ind på ejendommen, men de to herrer har lavet en gentlemanaftale, så der er 7 9 13 ingen ballade.
Polle har sine to damer, som Pelle ikke værdiger et blik, og en maranhøne til låns. Pelle er nemlig meget træt af hende for hun flyver nemlig ud af haven og løber rundt i skoven, så han anser det for sin pligt at hjælpe med at opdrage hende når hun flyver tilbage, ved at give hende en omgang klø... My er den eneste af de ellers barmfagre og bredrøvede maraner som stadig klarer turen over lågen :-\
I modsætning til Pelle, er Polle i interesseret i damer og ser meget komisk ud når de to små dræbende tager måden ud af munden på ham, så hvis han finder noget lækkert, så stikker han af :-)
1,5 gråstribet maran

Offline Lmidtgaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 December , 2013, 22:23 »
Ikke interesseret skylle der stå...
1,5 gråstribet maran

Offline Lmidtgaard

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 December , 2013, 12:38 »
I dag er en meget stor dag... Det første æg er kommet:-D Jeg har derfor været lidt en belastning for mine omgivelser, for jeg har snakket en del om det.... Meget faktisk :-P
1,5 gråstribet maran

Offline TinesHøns

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 December , 2013, 15:44 »
Tillykke  /o

Det er bare så fantastisk med det første æg - og dem der kommer efter  /o
Mvh Tine

0,3 dværg orpington
0,2 orpington, stor
0,0,4 wyandotter stor