Jeg sidder pt. og skriver hoveopgave, og mit skrivebord står ved vinduet som vender ud mod haven og hønsegården, og jeg bruger derfor lige i øjeblikket en DEL mere tid end jeg plejer, med at kigge på dem

Pelle, min gråstribede maran hane er nu kommet i den alder hvor han synes at damerne er MEGET dejlige, og det er især hans krumspring når de ømme følelser skal udtrykkes fysisk der er underholdende for tiden...
Pelle starter dagen kl. ca. 5 eller når naboens påfugle vækker ham, med at gale, så både jeg og hans koner bliver mindet om at en ny dag er startet. Kl. 6 tænder lyset i hønsehuset (lyskæde

) og Pelle bliver tavs som graven. Hønsene spiser morgenmad og venter tålmodig på at blive lukket ud. Pelle og jeg veksler som regel et par ord og der er som regel også lidt ekstra godbidder og så begynder vanskelighederne!
Damerne er straks på togt i hele haven, og ve den orm som ikke kommer væk i tide. Pelle derimod gør haneben og forsøger at lokke den udkårne med lækkerier. Desværre for ham, er 4 af tøserne overhovedet ikke interesseret i hans tilnærmelser og den ene som af og til gerne lader sig træde, kan han åbenbart ikke kende fra de andre

Til sidst opgiver han, og giver sig derefter til at charmere den "høne" læs mig, hvor han ved at kan smelte hjerter hvor bare at lægge hovedet sødt på skrå