alt var fint i går aftes da jeg gik i seng ved 23 tiden. og de sagde alle steder vinden nu ville aftage.
men til min skræk i morges finder jeg det ene hønsehus væltet omkuld med mine 4 haner. taget er fuldstændigt smadret og den ene hane er kommet til skade, mens de andre står i læ af det andet hus som heldigvis stadig står.
da jeg er på vej på job, må hanen bare lige hurtigt redes fra de andre da de pludselig ville tæske ham når han ligger underligt ned og jeg flytter ham.
jeg ved ikke helt om han kommer sig, men tror han må aflives i morgen. min kæreste ville ikke hjælpe mig her i eftermiddag da jeg kom hjem. så han ligger i et stort bur med mad og vand og i læ. der er ingen tydelige skader udvendigt, og ben og vinger fungerer. men han rejser sig ikke- ligger bare.
for at det ikke skulle være nok så har 2 af dem der var væltet omkuld sloges det meste af dagen så de gik blodigt og trætte og hakkede stadig i hinanden. som om de er blevet "tændt" af det her for de har ikke sloges før og det skete sidste år først da de var 7-8 måneder gamle.
de er så kommet i det store hus, sammen med de andre. de er kun lige knap 6 måneder gamle, og ikke helt store nok endnu. så havde regnet med de skulle gå 3-4 uger for sig selv og fedes lidt mere op før slagt.
resten af huset har ikke fået en skramme. ellers utroligt når det er trillet en helt gang rundt. men jeg har også selv lavet det så det er solidt bygget :-)
skal så bare have fat i nye eternit plader til tag.
ænderne har ikke fået en skramme.