Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hej Bodil - Håber ikke du bliver her længe :/  (Læst 2048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TinesHøns

• Passiv bruger
Sv: Hej Bodil - Håber ikke du bliver her længe :/
« Svar #15 Dato: 06 December , 2013, 10:21 »
Øv, her røg trapez pladerne af på hønsegården. Og ikke nok med det, de er også gået i stykker. Det ene stykke er blevet blæst omkring et hjørne. Håber ikke naboerne har fået nogle af stykkerne. Øv. Hønsene så meget forvirrede ud, da de blev lukket ud. Det må ha lydt voldsomt.
Mvh Tine

0,3 dværg orpington
0,2 orpington, stor
0,0,4 wyandotter stor
0,0,3 maran
0,0,4 blandings kyllinger
1,0 ægtefælle
2,1 børn
0,1 huskat

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #16 Dato: 06 December , 2013, 11:44 »
Her er høns og geder samt deres boliger intakte. Desværre har vinden fået fat i nogle 8 meters metaltagplader der lå på jorden, og kastet dem ind over det nye hegn ind til folden. Den ene plade ligger og tynger den nederste tråd, og en hegnspæl er revet løs. Jeg har ikke kræfter til at fjerne den selv, så jeg har ringet efter en stærk mand, der kommer om lidt. Jeg håber ikke hegnet har taget skade. Gederne har været spærret inde siden i går, og vil rigtig gerne ud på folden igen.
Hegnet holdt /o. Pælen skal lige bankes på plads. Gederne gad ikke vente, så de brød ud af stalden (igen), lige som vi fik pladen væk fra hegnet. To trapezplader er fløjet ad pommern til, og er lige til at køre på lossepladsen. Presseningen på vores carport med utæt tag er også fløjet af, men det er vist i store træk det. Vi er sluppet billigt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Connie

• Bruger
« Svar #17 Dato: 06 December , 2013, 12:10 »
Nej - hende Bodil var da bare mega dårligt selskab  :(

Her fik jeg fjernet presenningen over hønsegården i går morges, inden stormen begyndte - og det var vist meget godt ...

Da sidste storm tog drivhuset, så skete der intet på matriklen - udover at havebordet blev vendt rundt, selvom det stod på højkant med pladen op ad huset. 

Hønsene var ude i gården her til morgen - som om intet var hændt  /o
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #18 Dato: 06 December , 2013, 22:29 »
alt var fint i går aftes da jeg gik i seng ved 23 tiden. og de sagde alle steder vinden nu ville aftage.

men til min skræk i morges finder jeg det ene hønsehus væltet omkuld med mine 4 haner. taget er fuldstændigt smadret og  den ene hane er kommet til skade, mens de andre står i læ af det andet hus som heldigvis stadig står.

da jeg er på vej på job, må hanen bare lige hurtigt redes fra de andre da de pludselig ville tæske ham når han ligger underligt ned og jeg flytter ham.

jeg ved ikke helt om han kommer sig, men tror han må aflives i morgen. min kæreste ville ikke hjælpe mig her i eftermiddag da jeg kom hjem. så han ligger i et stort bur med mad og vand og i læ. der er ingen tydelige skader udvendigt, og ben og vinger fungerer. men han rejser sig ikke- ligger bare.

for at det ikke skulle være nok så har 2 af dem der var væltet omkuld sloges det meste af dagen så de gik blodigt og trætte og hakkede stadig i hinanden. som om de er blevet "tændt" af det her for de har ikke sloges før og det skete sidste år først da de var 7-8 måneder gamle.

de er så kommet i det store hus, sammen med de andre. de er kun lige knap 6 måneder gamle, og ikke helt store nok endnu. så havde regnet med de skulle  gå 3-4  uger for sig selv og fedes lidt mere op før slagt.

resten af huset har ikke fået en skramme. ellers utroligt når det er trillet en helt gang rundt. men jeg har også selv lavet det så det er solidt bygget :-)

skal så bare have fat i nye eternit plader til tag.

ænderne har ikke fået en skramme.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #19 Dato: 07 December , 2013, 00:44 »
Ingen skader her,,, mit 80 år gamle  æbletræ mistede den ene gren, der knækkede under sidste storm :)
Alt i alt heldigt sluppet

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #20 Dato: 07 December , 2013, 00:50 »
Hold da op Maja det var en grim omgang hos dig. Der skete ikke det mindste hos mig, men mine forældre i Jylland har mistet en del tagsten, og min morfars ældgamle æbletræ har lagt sig ned. Så nu må familien vist træde til og hjælpe ham. Han er 94 år gammel og næsten blind....
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Ellen53

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 09 December , 2013, 09:03 »
Her tog Bodil vores fine høje silkefyr  :( heldigvis gik det ikke udover hønsene de var inde,havde ikke lyst til at være ude i hønsegården,gik bare og tullede rundt inde *d Mvh Ellen53

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #22 Dato: 09 December , 2013, 10:40 »
Ingen skader her,,, mit 80 år gamle  æbletræ mistede den ene gren, der knækkede under sidste storm :)
Alt i alt heldigt sluppet
Nogen passer på jer  ;)

Offline ChristianKj

• Passiv bruger
  • Nyder mine fjer i haven :)
    • Kryddersnaps og haven
« Svar #23 Dato: 09 December , 2013, 11:05 »
Her på østfyn skete der intet. Træerne i skoven de stod/lå som sidste storm efterlod dem. Ænderne inde i skoven, de gik bare og hyggede sig/snadrede hele dagen uden at være synderlig påvirket. Gæssene gik på græsset og holdt vingerne ind til siden og hønsene de sad i læ hele dagen til de skulle sove så strøg de i træerne som de plejer. Ingen dyr led overlast og den største bekymring var om hele naboens skur valgte at flytte ind hos mig... og JA det endte det med ':)
Søger nyt New hamshire hønsehold til hønsegård på Østfyn