he he, ja han hader det nok lige så meget som mig. men må dog erkende at han nok heller ikke er ret meget bedre end mig til det

men han har måske nok lidt lettere ved det end jeg. eller han har ihvertfald været mere vant til det når han er opvokset som han er. med på jagt nærmest siden han kunne gå.
jeg kommer fra en familie hvor man lader dyrene gå til de selv dør af alderdom, også selv om de er handicappede og burde aflives. og skulle noget endelig akut aflives har der i de 18 år jeg boede hjemme måske været få gange en nabo forbi og gøre det :-) så det var nærmest traumatisk med hyletur til følge da man første gang oplevede at skulle aflive et dyr.

jeg er også vegetar

dog ikke derfor, for har bestemt ikke noget som sådan akavet forhold til aflivning eller at skulle spise dem hvis jeg gjorde det. ville med glæde både spise mine heste, ænder og haner. men lige det at skulle slå dyrene ihjel er godt nok ikke noget der ligger til mig.
har det dog efterhånden fint efter selve aflivningen, det er ikke et problem mere som det har været. undersøger også gerne dyrene efterfølgende, og ville slet ikke have noget i mod at plukke og partere dem.
her er min kæreste en del mere sær. han ville aldrig spise mine heste og spiser kun nødig ænderne til jul som han ellers ikke har haft ret meget med at gøre.
jeg har absolut ingen kvaler ved at sende mine dyr til slagteren. ved jo de har haft det godt.
tror at hvis alle selv skulle skyde/ aflive og partere de dyr de spiser, så ville 80- 90 % af befolkningen sku nok være vegetarer