Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Endelig opstart af rugning  (Læst 66119 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Sv: Endelig opstart af rugning
« Svar #165 Dato: 29 Maj , 2009, 09:07 »
De store kyllinger jeg har nu er jo maskinudrugede og de ÆÆÆÆLSKER mennesker. Bare man viser sig i haven render de efter én. Og sætter man sig ned er de der med det samme, for det kunne jo være jeg havde mad med (og det har jeg jo).
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #166 Dato: 29 Maj , 2009, 09:18 »
Mine som jo ikke sådan er kælehøns, kommer også dundrende med Jensen i spidsen, hver gang jeg er i haven, sommetider er jeg næsten bange for at træde på dem. Når jeg så færdes rundt i haven, har jeg dem rendende efter mig, og hvis vi sidder eller arbejder i haven, deltager de også på nært hold.
Mine araucanakyllinger, som nu er ret store og skrukudrugede, er utrolig tillidsfulde, de sætter sig helt tæt op af mig og lader sig nusse, men aruacana er altså også specielt tillidsfulde efter min opfattelse. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #167 Dato: 29 Maj , 2009, 09:54 »
He he, det lyder præcis som Hansemand med følge. ;D Han spurter efter mig med "raske hanefjed" (som jeg nu forstår hvad betyder) efter mig. Jeg ved ikke altid om jeg skal være helt tryg ved det i situationen, men han kunne ikke finde på at gøre mig noget. Han er bare en rigtig slikmund - det er også altid ham der kommer først op på terrassen, når vi sidder der. Og det på trods af at han er den sidst tilkommende. Hep, hep for Hansemand. :D
Mange hilsner
Stinne

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #168 Dato: 29 Maj , 2009, 09:59 »
Ja, det er nu dejligt, når de kommer spurtende.
Også her for et stykke tid siden, og Rie lige havde sat grønkål til hønsene, altså til vinter, men det syntes de ikke lige skulle gemmes så længe, så de små spirer var spist i løbet af No time.

Nå, der blev sat en ny portion, for det er rart at have grønkål, når vi kommer til vinter, hvor det er svært at finde endet grønt, og hønsene er da glade for det samtidig med at det er meget sundt.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #169 Dato: 29 Maj , 2009, 10:03 »
Jeg syns det ret nuttet når de prøver at hoppe op af enten mig eller hegnet når jeg kommer. Princippet er jo det samme som hvis en hund gør det ....bortset fra sådan en har 4 ben. Så hønsene hopper bare op med brystet først og tumler som hoppe bolde ned igen ...trimle trimle . ikk specielt elegant ...men kæmpe underholdningsværdi !  ;D
Med venlig hilsen Søs

• Chicken rules
  • Bruger
« Svar #170 Dato: 29 Maj , 2009, 10:11 »
Søs, er du sikker på det ikke er dig der virker som en magnet ??
*g
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #171 Dato: 29 Maj , 2009, 10:16 »
Oven på Jensen I havde jeg det også lidt anstrengt med at Jensen III altid løber efter mig, for Jensen I havde bestemt ikke venlige hensigter. Men Jensen III er lige så god som dagen er lang; selv lille Sif kan trygt gå alene rundt i haven *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #172 Dato: 29 Maj , 2009, 10:19 »
Børge ..... *gg* det kan i hvert fald slet ikk have noget at gøre med at som hønseejer står der MAD i panden på en .... med ysynlig blæk som kun hønsene kan se !!!

Det kan være et problem hvis hønsene er ud og der skal graves have ..... mange tær at holde øje med inden næste spadestik.

Marianne..dejligt at høre du fik dig en GOD hane  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #173 Dato: 29 Maj , 2009, 10:32 »
Børge@ Hæh, den med grøkålen har vi også været igennem her. Jeg såede også grønkål fordi det var godt at have til vinteren, men halvdelen af kålet når ikke så langt, for det har hønsene allerede ædt. De plankede den ind i køkkenhaven i et ubevogtet øjeblik. Nu er der stooort hegn mellem høns og køkkenhaven. ;D

Marianne@ hvad med Jensen II? Er I sprunget over den, fordi nr 2 aldrig bliver helt det samme som den første ???
Mange hilsner
Stinne

• Chicken rules
  • Bruger
« Svar #174 Dato: 29 Maj , 2009, 10:56 »
Det kan være et problem hvis hønsene er ud og der skal graves have ..... mange tær at holde øje med inden næste spadestik.

Ja, den der med at grave i haven, det er sgu lidt af en opgave, når hønsene er ude, de er bare med hele tiden, og de er helt sikre på, at hver eneste skovlfuld bliver smidt til ære for dem.
Da jeg gravede op til vores nye dam her var der en del græstørv der skulle graves af, de røg over i hønsegården, det giver også god gymnastik til dem, og når de er færdige er der ikke meget tilbage der skal køres væk.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #175 Dato: 29 Maj , 2009, 11:33 »
Jensen II har skam også boet her, vi var jo nødt til at gøre kort proces med Jensen I, og havde også lovning på en smuk guldhalset hos Teddy, men der ville jo gå nogle måneder inden jeg kunne få ham. Hønsene kunne slet ikke finde ud af at være haneløse, så en af mine hønsebekendte havde en gammel hane, som kom på aftægt her indtil vi fik Jensen III. Den gamle var en rigtig god og skikkelig hane, og han fik jo livet forlænget med nogle måneder i selskab med dejlige piger  8)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #176 Dato: 29 Maj , 2009, 12:28 »
Det var da godt for Jensen II.
Jeg kan godt huske alt det halløj du havde med Jensen I. Hans ego voksede ham da vist over hovedet - og så kan man jo risikere at miste det. ;)
Mange hilsner
Stinne

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #177 Dato: 29 Maj , 2009, 15:45 »
De plankede den ind i køkkenhaven i et ubevogtet øjeblik.

"plankede den", fedt gammelt udtryk.  ;D  Vi lærte i gymnastik i stenalderen, hvordan man kunne svinge sig med benene først og maven nedad over to bomme.  Det hed at planke den.  Jeg ser for mig hønsene med benene vandret bagud planke den over til jeres grønkål.
 *f
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #178 Dato: 31 Maj , 2009, 19:31 »
Tænk min skrukkemor tog alle kyllingerne med ind i hønsehuset i går aftes, da det var sengetid, de er ikke engang en uge gamle.
De STOR-trives, og er bare alt for nuser *p
Araucanakyllerne bliver også så flotte, den ene hane er allerede begyndt at gale, det lyder som et gammelt rustent hjul, der skal smøres, super kært og ikke hverken højt eller imponerende endnu.
Jensen har indtaget skrukkehuset, han bliver ved med at gå derind og lægger sig på reden og siger de sjoveste lyde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #179 Dato: 31 Maj , 2009, 21:08 »
Jeg synes også lige i skulle se nogle legbarfarvet orp snart 14 dage gamle  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D