Ved ikke om dette er det rigtige sted at skrive, men.....som overskriften siger, så opgiver jeg snart mine høns. Startede først i maj, med 4 æglæggere (1 døde kort tid efter) og 10 kyllinger. De store lagde æg en 3-4 gange ugentligt, den første md, derefter dalede æglægningen, pga skruk. Og de 3 har så på skift lagt 2-3 æg om ugen, tilsammen, indtil for en md siden.I mellemtiden havde jeg så yderligere anskaffet mig 5 nye æglæggere samt en meget fin hane. Dette for at øge æg-gevinsten. Det skulle dog hurtigt vise sig, at dette absolut ikke gav flere æg. De nye lagde tilsammen ca 10 æg på de første 14 dage, så stoppede de også, og kun en lagde yderligere æg en md mere. Nu er de små kyllinger imidlertid blevet ca 26 uger, og ved ikke om de har tænkt sig at ligge æg i år. Jeg synes de har god plads inde, (22 høns) fordelt på 2 store hestebokse, de har siddepinde, redekasser får æglægningsfoder, korn, skaller og køkkenrester. Ude har de lukket hønsegård, og får hver dag lov at komme helt ud på grunden (7500 kvm). De virker friske og raske, spæner rundt og spiser RIGTIGT godt. Synes efterhånden glæden er ved at aftage, da jeg i det mindste, som tak for daglig rengøring, pasning og pleje måtte kunne forvente bare et sølle æg. De har også lys i stalden til ca kl 22 om aftenen. De er allesammen Orpington. Hvad gør JEG forkert??? Mvh Tina.