Så er jeg på banen igen, i jagten på de gode råd vedr. sammenføringen af mine kyllinger på nu 9 uger og mine 3 høns + hane.
De store går i haven hele dagen fra 8.30-17... Sådan plus minus

Der er lukket ind til hønsegården og huset, så kyllingerne har det i fred.
Inde i huset har kyllingerne et område hvor de store ikke kan komme til dem... Deres helt eget panic room

Men det er lavet så de store og de små kan se hinanden.
Når de store kommer ind om aftenen smutter kyllingerne ind i sikkerhed. Og når de store så sidder på deres pind kommer kyllingerne frem igen. De hopper op og sætter sig på den øverste pind sammen med de store og putter der hele natten.
Når en ny dag starter for de store, smutter kyllingerne ind i sikkerhed igen indtil de store bliver lukket ud. Og derefter boltrer de sig så i hele huset og gården.
En dag hvor de store skulle lukkes ind, gik kyllerne i gården og havde ingen planer om at flygte. Jeg lukkede de store ind og de gik fredeligt rundt og skrabede i gården. Lige indtil den ene høne (lederhønen) så rødt og gik amok på kyllingerne, så gik alle 3 høns + hane til angreb på de små. Jeg råbte højt så de store blev forskrækkede, og kyllingerne fik mulighed for at flygte ind i sikkerhed.
De fleste dage hvor de store er blevet lukket ind, er der en af hønerne som er lidt langsom til at gå til ro. Hun går og hygger sig på gulvet og i gården. Hende tør kyllingerne godt gå ud til, hun gør dem ikke noget, imens sidder de andre på pinden og lurer ned på dem.
Jeg tænkte at det måske var en god ide' at lade hende blive inde sammen med kyllingerne i løbet af dagen, så det forsøgte jeg for to dage siden. Men det resulterede bare i at hun gik i gården og var frustreret, mens de 2 andre høns + hanen gik på ydersiden af gården og var frustrerede. Så jeg endte med at lukke hende ud og så var alle glade

Hvad kan jeg gøre for en lykkelig sammenføring..? Skal jeg bare have lidt mere tålmodighed..? Er det normalt at alle går amok når en gør..?
De er 4 store mod 4 "små".
Kan se jeg har lagt tråden forkert.... Sorry