Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jensen har underskrevet sin dødsdom <B  (Læst 25057 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jensen har underskrevet sin dødsdom <B
« Svar #30 Dato: 16 Marts , 2009, 17:58 »
Ja, Lise, det gør det, men man kan jo sige han får suppegryden udsat, for han skulle jo under alle omstændigheder af med hovedet, fordi der var kommet yngre kræfter til. Så han får nogle ekstra gode måneder som patriark  :D
Til gengæld har jeg det fint med at Jensen bli'r et hoved kortere i aften, tænk jeg har kikket ud af vinduerne, hver gang jeg skulle ud i dag, for lige at sikre mig af der var "fri bane"
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #31 Dato: 16 Marts , 2009, 18:44 »
Uha Marianne jeg synes det er godt han bliver et hovede korter, det er altså ikke rart at skulle holde øje med at man ikke bliver angrebet, men jeg synes nu heller ikke det er en rart at slagte sine dyr, men jeg har lært det  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #32 Dato: 16 Marts , 2009, 22:06 »
Jeg har lige slået Jensen ihjel, plukket og taget ud, det er det mest rædselsfulde, jeg nogensinde har gjort. Jeg holdt ham, mens Søren svang øksen, og også bagefter, mens han "sprællede af" med halsen i en spand, mine ben rystede helt vildt. Bagefter var jeg lige ved at kaste op, det var selve slagtningen, jeg ikke kunne klare, plukning osv. er ikke noget at tale om.
Han havde faktisk lidt fedt nede på maven, samme gule farve som æggeblommer, men det er vel som det skal være?
Han vejede 1250 g, da han blev lagt i fryseren.
Jeg kan godt forstå, han kunne lave huller og blå mærker i mine skinneben, sikke skarpe sporene er, selvom de ikke er så lange.
Jeg har nu ikke lige lyst til coq-au-vin lige foreløbig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 17 Marts , 2009, 07:49 »
Puha Marianne, kan godt forstå at du havde det sådan det må ikke være rart, men nu er det overstået ! Og den unge hane kan tage over. Hedder han også Jensen ?  :)

Dejlig historie med dine nye høns  <I
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #34 Dato: 17 Marts , 2009, 09:34 »
Sådan, Marianne.
Det er hårdt, når det skal ske, men du bliver jo nok glad for det på den lange bane. :D
Held og lykke med Jensen den 2. (eller 3. ???)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 17 Marts , 2009, 10:05 »
ja, der var jo ingen vej uden om, man kan jo ikke have et dyr gående frit, som kan finde på at angribe. Selv min kære mand har kunnet mærke, at jeg havde det skidt med det, for han har faktisk ringet hjem to gange her til morgen  ;) Ham beholder jeg helt sikkert  ;D
Kunne I ikke lige se for jer: at Jensen var røget i benene på en nabo, det må da være noget værre en et enkelt hanegal i ny og næ? Sikke en klagesag det kunne gi'!
Men det var underligt at lukke dem ud her til morgen, han mangler alligevel. Heldigvis får jeg en "aftægtshane" i aften, som kan passe på pigerne indtil min nye hane kommer senere på året. Min ydmyge mening er altså at en hane har stor betydning for flokkens trivsel og adfærd, jeg har jo prøvet begge dele og set forskellen.
Jeg tror altså altid min hane skal hedde Jensen, det er et flot navn synes jeg, og det bærer mine rødder  8)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 17 Marts , 2009, 10:09 »
Hej Marianne,
Jeg er helt lettet på dine vegne, nu kan du trygt færdes på matriklen igen!  <M
Her er min nye teenage hane begyndt at 'øve' sig på hønsene, og de har ikke noget i mod det  ;) så det skal nok blive godt. Men helt respekt for ham har de ikke endnu, nogle hak er det blevet til.
Mange tirsdagshilsener og held og lykke med den nye hane.
Marianne
Mvh Marianne

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #37 Dato: 17 Marts , 2009, 14:01 »
Ja Marianne godt du fik ham aflivet, det er bestemt ikke sjovt med en arrig hane, jeg har for 1/2 time siden måtte slå en hane ihjel, for jeg havde 2 hvide haner til at gå sammen, men de var begyndt at slås ret voldsomt her i formiddag, så var der kun et at gøre desværre  :'(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 17 Marts , 2009, 18:34 »
Marianne, hvor var det modigt og flot, at du holdt ham, mens din husbond slog til.  Stor pige  ;)

... og så er det bare videre med lånt og ny Jensen.

<M
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #39 Dato: 17 Marts , 2009, 21:07 »
Jeg har lige sat min nye Jensen ind til pigerne, ingen tvivl om at han har været savnet i dag, de har slet ikke kunnet finde ud af at gå sammen, men har været alle mulige steder spredt i dag, i hvert fald indtil jeg tog hjemmefra ved 13-tiden.
Jeg synes nye Jensen har lidt knudrede ben, så jeg gav ham en gang pyrethrin både på benene og i rumpen, og så smurte jeg benene godt og grundigt ind i vaseline. Jeg gjorde det, for hvis nu han skulle have kalkben, det gider jeg bare ikke have indført.
Jeg kunne holde ham med én hånd og han protesterede næsten ikke - hvilken lettelse, men han havde selvfølgelig også lige siddet 1½ time i en kasse i mørke, og behandlingen skete i carporten ved en søvnig pæres skær.
Bagefter bar jeg ham over i hønsehuset, og bortset fra lidt småpludren da jeg satte ham ind med lidt lys fra en lygte, var der ro.
Der krydses fingre, for at benene ikke var andet end knudrede, og hvis det var mider, at jeg har fået has på dem. Jeg vil lige give siddepindene en tur med pyrethrin i morgen - just in case. Så skal man vel behandle en gang om ugen, hvis nu det er mider?
Det bliver sjovt og spændende at se gruppen i morgen, jeg skal heldigvis først på arb. kl. 11  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #40 Dato: 17 Marts , 2009, 21:13 »
Kære Marianne
Godt at høre at du nu kan færdes i din hønsegård uden fare for dit helbred.
S.... til hane. Du gjorde det rette.
MVH Lene

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #41 Dato: 17 Marts , 2009, 21:18 »
Super godt gået Marianne  <M Den nye Jensen lyder til at være rar og medgørlig. Glæder mig til at høre hvordan det vidre går  ;) og krydser fingre for at der ingen mider er.
Hilsen Vinni

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 17 Marts , 2009, 21:19 »
Ja tillykke med ham :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #43 Dato: 17 Marts , 2009, 21:28 »
Puha, Marianne - du er en sej kvinde. Jeg tror ikke engang jeg tør være til stede, når der skal ryddes ud i hønsegården til april/maj og så HOLDER du ligefrem den dødsdømte!!!  :o

Men ok, det var vel også lidt en sejr, at kunne sige - så kan du lære det kammerat  :P

Tillykke med Nye Jensen - han lyder flink og rar, med eller uden mider...
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 17 Marts , 2009, 21:56 »
Puha, Marianne - du er en sej kvinde. Jeg tror ikke engang jeg tør være til stede, når der skal ryddes ud i hønsegården til april/maj og så HOLDER du ligefrem den dødsdømte!!!  :o

Men ok, det var vel også lidt en sejr, at kunne sige - så kan du lære det kammerat  :P

Tillykke med Nye Jensen - han lyder flink og rar, med eller uden mider...

Ryddes ud??? Skal du af med fjerkræene ???