Lille naive Marianne troede jo, at hun nok kunne beholde Jensen indtil den nye orange sortbåndede hane kommer om nogen tid.

Jeg er jo glad for at have en hane sammen med hønerne, for det giver altså en bedre stemning damene imellem, specielt lige nu, hvor jeg har fået to nye er hanen god til at få dem med rundt med flokken, og hjælpe dem med at falde til; at hans libido så kan være noget overvældende - mildt sagt - i forhold til de nye, er så en anden sag.
Men søren sjaske mig om skiderikken ikke sprang på mig igen i dag!

Heldigvis havde jeg en spand i hånden, som jeg lige nåede at sætte imellem. Denne gang prøvede jeg ikke at sætte mig i respekt, men lavede en pæn retræte bag om hønsehuset og ind i min trygge stue

Jeg har lige talt med en af mine hønsevenner, han har heldigvis en ældre dværgkok, som han siger er rar og venlig, og som er lidt tilovers, fordi der er kommet en yngre til.
Forberedelserne til coq-au-vin starter i aften. Bon appetit! Så kan han lære det, kan han! Hrmpf! Og tænk han spiste af min hånd i går!
Min nye Jensen flytter ind i morgen aften

Så kan han gå og hygge sig med mine søde piger, indtil min orange sortbåndede flytter ind.