Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jensen har underskrevet sin dødsdom <B  (Læst 25059 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jensen har underskrevet sin dødsdom <B
« Svar #15 Dato: 13 Marts , 2009, 15:33 »
Og ja, Lise, jeg har været rigtig glad for ham, han har haft alle kvaliteterne, lige efter bogen, her i huset er Jensen nemlig en hædersbetegnelse, jeg er selv en "ægte" Jensen, for både min mor og far fødtes som Jensen'er.
Jeg har også været ude og give godbidder flere gange i dag, for han skal bare ikke få mig ned med nakken!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #16 Dato: 13 Marts , 2009, 15:51 »
De agressive haner er af en eller anden grund dem der smager allerbedst...

Og jeg var da også en smule bange, da jeg læste overskriften.. :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 13 Marts , 2009, 16:44 »
Er enig med de andre Marianne. Han skal af med hovedet. Sidst vi havde en hane her der gik amok overlevede han ikke længe. Han gik så meget amok en dag at vi ikke kunne få ham ind i gården igen, så der var ikke andet at gøre end et velrettet skud (desværre, håber ikke jeg stødder nogen)!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 13 Marts , 2009, 17:17 »
På med vanten Marianne. Coq-au-vin er også en af mine livretter. Men hos dig hedder den Jensen-au-vin. God appetit.
Venlig hilsen
Eva

Offline Lone Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 13 Marts , 2009, 18:51 »
Hej Marianne - du siger det jo selv - med store bogstaver endda:  DU VIL BARE IKKE HAVE...
Så af med hovedet på ham hurtigst muligt - man skal ikke gå og være bange for sine dyr! Og slet ikke, hvis der er småbørn indimellem. Du vil jo aldrig få et roligt øjeblik!

Bon appetit!

mvh Lone
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 13 Marts , 2009, 19:14 »
Der er da kun én vej: Exit Jensen  :-\ Sådan en galsindet herre, har ingen brug for >:(
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #21 Dato: 13 Marts , 2009, 19:38 »
Selvom det er lidt ærgerligt at lave aftensmad af Jensen er det nok det bedste. Så vidt jeg husker skrev du om ham tidligere, hvor han også hoppede på dig (eller husker jeg forkert. ???). I så fald har han da fået sin chance for at rette sig.

Det tager jo en stor del af glæden ved hønseholdet, hvis man er bange for hvornår det sker igen eller skal gå og holde øje med ham, når man er om hønsene. :'(
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #22 Dato: 16 Marts , 2009, 13:32 »
Lille naive Marianne troede jo, at hun nok kunne beholde Jensen indtil den nye orange sortbåndede hane kommer om nogen tid.  :-\
Jeg er jo glad for at have en hane sammen med hønerne, for det giver altså en bedre stemning damene imellem, specielt lige nu, hvor jeg har fået to nye er hanen god til at få dem med rundt med flokken, og hjælpe dem med at falde til; at hans libido så kan være noget overvældende - mildt sagt - i forhold til de nye, er så en anden sag.
Men søren sjaske mig om skiderikken ikke sprang på mig igen i dag!  <B <R <B <R <B Heldigvis havde jeg en spand i hånden, som jeg lige nåede at sætte imellem. Denne gang prøvede jeg ikke at sætte mig i respekt, men lavede en pæn retræte bag om hønsehuset og ind i min trygge stue  :o
Jeg har lige talt med en af mine hønsevenner, han har heldigvis en ældre dværgkok, som han siger er rar og venlig, og som er lidt tilovers, fordi der er kommet en yngre til.
Forberedelserne til coq-au-vin starter i aften. Bon appetit! Så kan han lære det, kan han! Hrmpf! Og tænk han spiste af min hånd i går!
Min nye Jensen flytter ind i morgen aften  ;) Så kan han gå og hygge sig med mine søde piger, indtil min orange sortbåndede flytter ind.  <E
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #23 Dato: 16 Marts , 2009, 13:41 »
Altså Jensen! Håber han får en smagfuld afsked!

Mit bedste trick til dato har altså været at gribe haneskravlet og ryste den godt og grundigt i benene ;D

Jeg var omkring 7-8 år og hanen var næsten lige så stor som mig selv, men det virkede sgu he he. Et par gange så lod han mig være. Men jeg havde også hest, så sådan en dum hane skulle da ikke vise mig noget.

Noget andet er gæssene vi havde i stalden, uh!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 16 Marts , 2009, 13:45 »
Ved du hvad, Johanne, det ville jeg simpelthen ikke turde! Altså at forsøge at få fat i benene på ham, når han er i det humør, han er vildt aggresiv!
Hatten af for dig, at du havde mod til det som lille pige. <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #25 Dato: 16 Marts , 2009, 13:49 »
Marianne du skal da bare have en fangs krog, min blomsterhane var jo også en gal  <B men da han blev solgt og jeg fangede ham med krogen var han blid som et lam  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #26 Dato: 16 Marts , 2009, 13:54 »
He he jeg havde jo haft ham siden han var en lillebitte kylling ;D han skulle da ikke vise sig overfor mig, jeg var jo nærmest hans mor ikke? Ikke at jeg selv har fået en lignende behandling hjemmefra :D
Men nu vidste jeg jo også at høns blive helt slappe når man holder dem i benene, det var nok derfor jeg turde?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #27 Dato: 16 Marts , 2009, 14:34 »
Jeg har også haft Jensen siden han var 11 uger, men han har bare gjort det en gang for meget.
Jeg fatter stadig ikke, hvordan du turde bøje dig ned og tage fat i benene, jeg tror, jeg ville have ham siddende i ansigtet med fødderne først, hvis jeg forsøgte noget lignende.
Bare tanken om at jeg skal tage ham i aften i mørke kan gøre mig helt mør i benene,  ???
Jeg har læst om de der kroge, men jeg ville nok ikke kunne bruge den, for jeg er jo altid så bange for at jeg skulle komme til at skade et af mine dyr  :(
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 16 Marts , 2009, 16:21 »
Marianne: Du kommer ikke til at skade dem ved at fange på den måde. Den krog bruger vi altid til at fange vores høns med, og de slår højest hovedet lidt når de bliver hevet op. Desuden, så skal han jo slagtes alligevel, så skulle han slå hovedet slemt går der jo ikke mange minutter så er han død alligvel? :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 16 Marts , 2009, 16:39 »
Farvel, Jensen!

Er den lille hane til låns?  Hvis han nu er sød, bliver det måske svært, når den ny ankommer?  :-\
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk