Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Store adfærdsforskelle mellem racerne  (Læst 16067 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Sv: Store adfærdsforskelle mellem racerne
« Svar #105 Dato: 31 Oktober , 2013, 16:43 »
Jeg kan ikke så godt have flyvehøns her - vi har hegnet til orpington- dvs lavt- og de har ikke gjort forsøg på at udvide territoriet. Planen var heller ikke at få flere før foråret når der forhåbentlig kommer kyllinger, men jeg lader mig let friste :)

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #106 Dato: 31 Oktober , 2013, 17:14 »
Ingen af de to omtalte har været over hegnet- hverken det lavere indre el. det ydre  :D "Kobber" har såmænd bare været over 2 m. oppe i et par træer.....................   :P Jeg aner intet om, hvordan de var som endnu yngre...........
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #107 Dato: 02 November , 2013, 08:55 »
Øv da med al den regn  :( Det er lidt svært at få gjort rent- kun de små skynder sig ud, når jeg kommer med redskaberne......... de store bliver stædigt indenfor. Jeg plejer ellers lige at løfte siddepindene ud og så skrabe den store trailerplade med en roehakker, inden der kommer sand, savsmuld og Hermexcide på igen. Det er også flere dage siden sandet i bunden blev revet rent for klatter  <G Hønsene er jo vant til at se mig med løvriven og gider helst ikke at flytte fødderne for den....... de skal puffes eller løftes væk.  ::)

Jeg glæder mig til halvtaget kommer op i næste uge. Det bliver skønt at kunne genne alle ud med god samvittighed uanset vejr og vind under rengøringen  :police:
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #108 Dato: 04 November , 2013, 12:22 »
Mr. T har nu begge legbar, den agerhøne farvede OG Sorte Sanne i "sin" flok"- både Bianca og Kæleputte følger ham også mere og mere + sover ved siden af ham om natten...... Bianca dog med en lille smule afstand  :) Hun er stadig lidt forsigtig af sig  <. T galer rigtigt nu- desværre ret højt og ligeså tit som Bettefis("eng. araucaner")  ::) Vores bagbo er håndværker og åbner vognens skydedør lidt før 6.30 hver morgen........ det lyder åbenbart som skydedøren til hønsehuset i hønseører............ :oder starter dagens koncert  :P
 Jeg er nu tidligt oppe hver dag  :blank:, men det hjælper ikke at smutte ud og lukke op eller give foder, når der er bælgmørkt og regnvejr  <T De bliver da bare siddende- hanerne galer, og damerne får sig en lystig morgensludder trods fodertildeling osv  <+ Schyyyy Det hjælper heller ikke at håbe på, de stopper  *k Ikke at gå derud bevirker kun korte pauser, og starter koncerten ellers forfra med fuld styrke........ den ebber ud efter en times tid med førstnævnte metode  *e Gad vide, hvor længe der går, før naboerne bliver trætte af larmen.........
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #109 Dato: 04 November , 2013, 14:58 »
jamen du tester da også naboernes tålmodighed, Charlotte - du var allerede bekymret, dengang du kun havde én hane ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #110 Dato: 04 November , 2013, 15:25 »
ja, det er jo rigtigt, men det gik jo så fint.......... med ønsket om at kende flere racer blev jeg fristet, og fristet igen af "en god pakke" i en allerede her populær race i yndlingsfarven- ups  <G
 Det er jo svært at være nystartet, og fristelserne er mange  ;D Men vi er tæt på max pladsmæssigt/ og lydmæssigt!..............
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #111 Dato: 05 November , 2013, 12:02 »
OK, storm i et glas vand............ <G

Alt er jo flytbart i mit skur, så jeg møblerede om igår, med maaange hjælpere  ::) Nu kan alle de lette sidde øverst på een lang lægte, og de store forskudt på de lidt bredere, lavere- det fungerer  /o Jeg var ude for at vække + morgenfodre kl. 07.45- de var da stået op og hoppet af pindene, men i god ro og orden  :police:

1. hangal kl. 09.15

Min mand rystede på hovedet af "min kvindemodel"/mulighed for hurtig ommøblering- det gør han ikke mere  ;) Især måske fordi jeg kan gøre det selv derude  :laugh:  Den stakkels mand får rynker helt om i nakken, hvis jeg nævner noget om omrokering i huset- jeg arvede et gammelt klaver, med jernramme, inden vi mødte hinanden......... <:
www.DFfR.dk

Offline skralde6

• Passiv bruger
« Svar #112 Dato: 05 November , 2013, 15:18 »
Jeg forstår din mand, som tidligere flyttemand syntes jeg også at blokfløjte er et smukt instrument  ;D

Erik

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #113 Dato: 05 November , 2013, 15:39 »
Jeg forstår din mand, som tidligere flyttemand syntes jeg også at blokfløjte er et smukt instrument  ;D

Erik

:laugh: :laugh: :laugh:  <G
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #114 Dato: 07 November , 2013, 12:11 »
Halvtagsprojektet er endelig kommet i gang- det bliver næsten 8 kvm.  *y Det blev fejret med div. rester fra køleskabet.....
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #115 Dato: 07 November , 2013, 13:11 »
Blide, forsigtige Bianca holdt sig som sædvanligt på afstand, suk....... Men hun fik så en seperat portion og har været tilbage sammen med de andre i anden omgang......
 Mr. T er ret aggressiv ved fodringer- jeg ved godt, at det er naturligt at holde rivaler= andre haner væk, men hønerne??  >:( De får direkte hak, indtil han selv har spist en pæn portion- jeg var først inde for at hente kameraet efter serveringen i dag- det første viste billede er fra da han havde fået nok til at dele lidt.......  ::) Normalt eller hvad?
 I øvrigt er jeg nu i tvivl om Grøn er høne eller hane............ Hun/ han? kan ses på et par af billederne med imponerende halefjer og ret lange omkring halsen!?? Grøn hopper også hen mod hønerne med brystet forrest og strittende halsfjer, når hun/han liige skal vise dominans  :o
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #116 Dato: 11 November , 2013, 11:27 »
Grøn ER en hane- lidt trist at gå ind gennem lågen med "Bro, bro brille klokken ringer.........." i baghovedet- min ekssvoger kommer og hjælper med slagtning søndag morgen....................  :P Jeg kender ingen lokale aftagere, og ingen herinde vil have en forkølet hane af ukendt afstamning............. Min svoger får ham til at lave suppe på som tak for hjælpen- jeg havde ikke regnet med at skulle slagte før til foråret  ::) /næste år- dette her kom uventet.........
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #117 Dato: 18 November , 2013, 07:17 »
 Smukke Grøns nakke blev rykket af led under armen på min hjælper  :'( Det gik lynhurtigt, og han blev ligeså stille livløs under den tunge arm.............. Det var mærkeligt at se den flotte fjerdragt hænge nedad, da han blev båret væk med fødderne op. Solen var allerede oppe ved 9-tiden her igår, så hans grønne glans var tydelig og meget skinnende, da han blev båret ud gennem havelågen- øv altså..........
 Vi har heldigvis fået lov at købe nye til flokken. 4 stks i æglæning, små- men jeg har allerede spist et kogt, nylagt æg.... MUMS  :D Tak Morten!
 De 2 tilbageværende herrer galede godtnok allerede 6.30 her til morgen, men der er jo kommet fire nye damer ind, som naturligvis skal imponeres 8). Jeg tændte lys i huset, så de kunne se hinanden og vandtårne + foderautomaterne, så var der ro igen  ;D De bliver lukket ud om lidt..............
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #118 Dato: 18 November , 2013, 18:36 »
Desværre har jeg været "arbejdsramt" i dag= ikke så meget hønsetid......... men der var da 2 æg i kasserne  ;D Sikke dog en masse larm og halløj for hver lægning :o :o Jeg kan slet ikke huske at vores første høns annoncerede højlydt  ::)
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #119 Dato: 20 November , 2013, 15:24 »
Herligt med friske æg hver dag  ;D

Der er ved at være ro i flokken- altså hønsene i blandt  ::) men Bettefis galer temmelig meget  :P Jeg skulle hen for at hente lidt grønt hos en bagbo, og hold da helt op hvor hans skingre lyd når langt omkring......
 Jeg håber, at han kan blive uden for store gener for andres ører, og at de siger til, hvis det er for meget. Jeg så flere af dem ved valgbordet igår, og de hilste både pænt og smilende  /o
www.DFfR.dk