Uhhh jeg er slet ikke ude på at skabe dårlig samvittighed for nogen, man skal jo bare have det godt med sig selv, og det er jo individuelt hvordan vi alle trives bedst

Jeg kan også bare nøjes med en tur i fx Bilka og se mig omkring her ville jeg jo næsten virker som et lille fnug.
For mit eget vedkommende har jeg en del årsager til jeg vil af med ekstra fylden. Jeg kan prøve at nævne lidt af det her:
Jeg er 173cm og vejde for 10 år siden 61 kg. for 5 år siden ejede jeg ikke selv en vægt, men kunne jo udemærket se jeg var blevet grande, så en dag da jeg var på besøg og lånte toilettet hos min moster stod hendes vægt på badedværelset så jeg hoppede for sjovt op og fik mildest talt et chok

89,5 kg. Hvordan fan... var det sket?

Så det blev mit startskud til jeg aldrig ville nå at runde de 9okg. så det skulle jo gå stærk. Men jeg var jo fint klar over at et så stort vægttab for at komme ned på de 61 nærmest var uoverskueligt, så det nok ville komme til at tage mange år og hårdt arbejde, og derfor skulle det for det første være tåleligt, og plads til lækkerrier for det kan jeg bare ikke undvære og alt andet ville være utopi at tro jeg kunne undvære i lang tid. og for det andet elsker jeg god mad og skemalagt motion i svedige lokaler er bestemt ikke noget for mig. Det vigtigste skulle være at hvis jeg bed i det sure æble så skulle der være noget der kunne dokumentere mit knokkel blev belønnet og gerne med hurtige målbare resultater, for jeg er jo en utålmodig sjæl på alle leder og kanter

Så jeg brugte lidt tid på at søge på nettet hvor jeg syntes bedst om metoden til at nå målet. Jeg faldt for DDV fordi det egenligt var det letteste med at kune være online-bruger og deres før og efter siden med andre der havde været igennm møllen før end mig overbeviste mig om at hvis andre kan- så kan sgu også!!! Online var smartes for mig da vi var under ombygningand og boede i husvogn 3 mand på 25 km2. (2 år)og jeg læste og bestemt ikke havde tid til at køre efter det.
Jeg smed 15, 3 kilo på 12 uger men oven i hatten har jeg aldrig haft så stort overskud mentalt og fysisk. Jeg faldt pludselig ikke i søvn på sofaen så snart Nynne var puttet og det jeg læste kunne jeg meget bedre koncentre mig om, og huske. Faktisk steg mine karakter og efter at have kæmpet med ikke at kunne få nummer 2 graviditet og egenligt skulle være startet i behandling blev jeg gravid, nice!!
Så holdt jeg pause i graviditeten men levede stadig med meget fisk, mageret kød og rigeligt grønt. så 14 dage efter jeg havde født vejede jeg faktisk det samme igen, som før jeg blev gravid. Men da den bette blev født var han piv syg og vi var on-off indlagt så mit fokus blev desværre flyttet og vægten steg igen.
Da han igen blev rask higede jeg efter at få energien igen og gøre noget godt for mig selv og min familie så vi skar kraftigt ned på take-away osv. Da Toke var 15mdr. blev jeg gravid igen men det var et hårdt forløb (lang historie) hun var desværre også piv syg og jeg var indlagt med hende i 3 mdr. Da der ikke er et køkken på OUH`s. afd. H1 elle ammende mødre kan få mad som på resten af sygehuset, for det er jo kun barnet der er indlagt (så til pokker med den mor der kæmper med amning og plejer barnet 24t i døgnet) ja så skal moderen selv skaffe mad og den eneste opvarming der er er en mikrovn, ja så skred vægten og overskudet.
Nå, men som mange af jer nok ved har jeg så nu selv lige været indlagt og været lam i venstre ben, så lidt krafter i hænderne at jeg ikke engang kunne holde på en kuglepen og første salen var godt slukket ned. Synet var som at se igennem vand. Heldigvis fungere jeg nu igen, men bliver da hurtigt træt. Nu siger lægerne at de mener det kan være sclerose og jeg fare rundt til en million undersøgelser og håber der snart kommer et svar, men uanset svaret så trænger jeg til energien fra DDV og at smide de nye ekstra kilo. Jeg har læst mig til sclerose patienter kan holde deres sygdom nede/væk ved at leve på en særlig diæt der meget ligner kosten fra DDV.Så uanset om jeg er syg eller ej, så ville det være skønt at blive tanket op med masser af energi og få befriet mit korpus fra alt det ekstra fylde jeg ikke kan bruge til andet end at slæbe rundt på. Det svare jo lidt til en ekstra rygsæk med vægt i. Bonussen er også det smitter af på Thomas og ungerne, de får også mere af alt det gode, og mindre af det usunde.
Den vigtigste forudsætning for at komme godt fra start og kunne holde fokus, for mit eget vedkommende er dog at at være parat mentalt og så tage det i bidder (delmål) Og hvis der er noget der kan motivere mig lige nu er det jeg at holde mig rask, få mere energi og meget målbart belønning med vandland, hvor det ville være skønt både at fylde mindre, men mest at få energi til at få mange sjove legetimer og oplevelser med rollingerne.
Jeg skal iøvrigt lige sige at hos DDV kan der stadig laves flødesovs det krydses af som fede mælkeprodukter

Jeg går aldrig gå på kompremis med go`mad.
Det klogeste råd jeg har fået var når jeg stod med noget fristende i hånden, så spørger jeg maden " hvad godt gør du for mig?" Som regel kunne jeg svare, ikke noget godt andet en nydelsen mens den vare, og knoklet med at fjerne den og dårlig samvittighed, og så var det pludselig ikke så fristende.
Kan jeg ikke finde på noget andet og spiser det, ja så blev min lyst styrret, og vejen tilbage til det rette spor kender jeg (DDV) Spørgsmålet vel bare hvor langt væk/tilbage??
Jeg vil den vej!! Vil nogen med, kan vi jo følges.