Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Om afstande  (Læst 2157 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Om afstande
« Svar #15 Dato: 22 Februar , 2011, 15:44 »
Når der annonceres noget, så er der meget hurtigt nogen, der skriver " øv du bor for langt væk, for ellers..... "  "eller kommer du nogensinde fordi" det er lige somom det er sælger, som skal levere og ikke køber som hente.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #16 Dato: 22 Februar , 2011, 16:49 »
Det kommer nok an på hvad det er man ønsker ;). Jeg har selv kørt til Falster efter araucana, og havde budt ind på 10 brahmaer i Sdr. Jylland, som desværre blev solgt til anden side.

Mén... Jeg har p.t. lagt billet ind på en blandingshane, som tilbydes, og som bor på Lolland. Her må jeg så indrømme, at jeg ikke er villig til at bruge 200 kr. i benzin og en halv dag, på at hente en hane til hyggebrug. Nu har jeg været så fantastisk heldig, at jeg måske kan få hjælp til transporten, og det gir' jeg gerne en lille skilling for.

Men ellers, så ja! Der er altid meget længere ud til landet end ind til Kbh. Folk er ved at dåne når de hører jeg bor 67 km fra min arbejdsplads. "Hvor lang tid tager det at komme på arbejde" spørger de forfærdet. "45 minutter hvis alt går vel på Holbækmotorvejen" svarer jeg, og ser spørgeren tabe underkæben endnu engang, da de er vant til at bruge 1 time og 15 minutter på at komme fra fx Ishøj til Ballerup!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #17 Dato: 22 Februar , 2011, 18:18 »
Er skam også ligeglad hvor langt jeg skal køre hvis det er noget jeg gerne vil have, men er lidt for nærig hvis jeg bare skulle til Sjælland efter 3-5 høns, så bliver det planlagt som en tur til familien med overnatning og det bedste af det hele gratis og go' mad.

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 22 Februar , 2011, 19:44 »
Tja jeg ved ikke hvad der sker for folk, hvis man virkelig brænder så skulle det jo ikke have noget at sige for at kører et par timer eller 5. Jeg tror med risiko for at blive spanket så er danskerne ved at blive for dovne. De vil helst at de åbner gabet og så flyver maden derind. Da jeg boede i DK havde jeg et kurerfirma og jeg kørte omkring 185.000 km om året så jeg ved hvad det vil sige at fise rund i fædrelandet. Så det det handler om, er, hvis passionen er der så kan man meget men det er lettere hvis nogen gør det for mig; sørgeligt men sandt

Tommy 

Offline Lene J

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 22 Februar , 2011, 19:58 »
Da jeg var barn, sagde min tante altid at der var meget længere fra Kgs.Lyngby til køge, end fra køge til Kgs.Lyngby ;),
men som skrevet af andre; hvis det er noget man brænder for, kører man gerne langt. Vi har været på en en dags tur til Ålborg for at se på en hvalp, vi kørte til berlin for at se en mastinohvalp og dens mor og far før vi købte ham, og så en tur igen for at hente ham, en rundtur til silkeborg, holstebro og ålborg for at finde en bil, en tur til holland efter vores mastinotøs, og så den mest sindsyge tur; til Serbien og tilbage igen på 4 dage efter vores nuværende mastinodreng  :D. Når det bliver tid til at udvide hønsebestanden kører vi sikkert også gerne lang efter dem, selv om de hverken skal bruges til avl eller udstilling.
lene
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #20 Dato: 24 Februar , 2011, 09:39 »
Når der annonceres noget, så er der meget hurtigt nogen, der skriver " øv du bor for langt væk, for ellers..... "  "eller kommer du nogensinde fordi" det er lige somom det er sælger, som skal levere og ikke køber som hente.

Jo tak den esked har jeg fået om de så bare skal køre en time for at kigge på en hund...

Tror Danskere er sære på det område med afstand, oplevet ikke sådant i Norge, men der var man jo vandt med at man skulde bruge tid om man skulde noget.. :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger