Hvordan kan det være at de fleste folk altid bliver meget forskrækkede og går fuldstændig i baglås, når de skal køre mere end 10 km

Jeg har mange henvendelser omkring høns og der er især dem der kommer fra Sjælland, som bliver helt forfærdede når jeg fortæller at jeg bor på Lolland, ja det er som om jeg sagde Holland.
De synes der er laaangt herned, men så spørger de bagefter om jeg af og til kommer til Sjælland, for så kunne jeg jo tage hønsene med i den anledning

Jo jeg kører da Sjælland engang imellem, meeeen jeg er sikker på at der ligeså langt fra Sjælland til Lolland som omvendt.
Og selvfølgelig kan jeg tage hønsene, hvis jeg alligevel er på vej derop ad, det har jeg da gjort så tit.
Det er ligesom at fjerkræ for mange er 3. rangs dyr, som 1) ikke skal betale så meget for og 2) slet ikke køre så langt efter.
Man kan jo planlægger turen, så man også får set eller besøgt nogle andre samtidigt med.
Eks .
Jeg havde nogle købere fra Sjælland, som lige var en tur i Lalandia før de hentede høns hos mig.
Jeg har for nogle år siden været i Møgeltønder for at hente høns det var en tur på 4 timer hver vej, på vejen hjem var vi lige hos en anden opdrætter + i Kolding Storcenter.
Der var også en gang en køber som kom fra en byggelegeplads i KBH, de havde 8 børn med i bussen, som så havde en dag med at se alle mine dyr.
Jeg er af den overbevisning at hvis man er interesseret NOK og BRÆNDER for en bestemt race, så kan alt lade sig gøre.
Der er selvfølgelig også dem som bare starter bilen og det er ligemeget om det er fra Jylland og Sjælland.
Jeg har også hjulpet en del fra Vest ved at mødes med dem i Spodsbjerg, så de har sluppet for den "dyre færgebillet", så meget kan lade gøre, hvis altså man er interesseret NOK.