Vi har MEDK herhjemme, men det er min mors. Dog kan vi andre da godt nyde godt af dem af den grund.
MEK kender jeg dog ikke nogle der har i Danmark, men derfor kan de da godt gå rundt et sted derude.
Vores er meget tillidsfulde og har ikke noget imod at vi tager dem op og går lidt rundt med dem. De er også utrolig nysgerrige og skal undersøge alt nyt og skal altid ud og undersøge alt omkring dem når man lukker lågen op for at fodre, give vand, samle æg eller skal ind til nogle andre. Heldigvis er de nemme at fange igen og sætte ind selvom en ny eller to så hopper ud i mellemtiden

Vores haner er også tamme og nysgerrige og utrolig dejlige at have med at gøre. De er også gode til fremvisning for børn og folk der skal lære at holde en høne/hane for første gang. Til gengæld er de ikke ret vilde med at flytte hjemmefra som voksne og kan blive ikke bare lidt men rigtig meget aggresive imod folk. De første vi hentede var hanerne tamme ude hos dem og så da vi fik dem hjem blev de bare aggresive og sprang på os alle hvilket var virkelig irreterende. Vi frygtede så det samme med hanekyllingerne, men de har bare været lige så tamme ved os som de gamle haner ved forrige ejer. Vi har hørt fra et par andre opdrættere der har haft racen i tidens løb at det er meget normal adfærd for denne race. Så ikke noget at blive bange for.
Vores høner kan også finde på at lægge sig skruk og er gode kyllingemødre dem der gør det. Vores får ikke lov at ruge ud, men hvis vi har et hus i overskud får de nogle maskinudrugede kyllinger under sig. De kan ikke have så mange under sig, men klare arbejdet fint. Det er for det meste kun de ældre høner på 2 og derover der lægger sig skruk hvor de unge holder sig tilbage.
De er ikke så ringe æglæggere igen synes jeg, som man har hørt og kan forvente af kamphønseracerne. Dog kommer æggene i serier hvor de lægger rimelig mange i en periode og så holder en lille pause for så at starte op igen. Vores lægger ikke æg om vinteren selvom der kan komme nogle få stykker engang imellem og det er så fra de gamle høner mærkeligt nok.
De er som regel lidt sartere i frostvejr og når det er meget fugtigt synes jeg, men ikke så galt igen. Dog kan de i frostvejr når det er værst godt have problemer med tæer og hoveddele at de kan få skader så det skal man lige være opmærksom på hvis de går i ikke isoleret huse.
De har meget store personligheder hvilket passer godt til mig, men det kan gøre at andre hønseracer holder sig tilbage hvis de deler gård med dem. Får i tiden kom vores Dværg Wyandotter altid springene når de så os i håbet om en godbid og stå forrest når lågen til hønsegården blev åbnet for at smide noget ind til dem. De gør de ikke længere og tør ikke komme helt hen til os i frygt for at få skæld ud/tæsk af de MEDK. Så nu står de MEDK forrest og bestemmer det hele og de andre holder sig tilbage for ro og orden.
MEDK gider heller ikke flyve når der er noget der skræmmer dem eller de går frit så foretrækker de at løbe i stedet eller gå udenom, men når de skal slå sig til ro for natten kan de godt flyve helt op i toppen og sætte sig. Så man skal ikke undervurdere deres flyvekundskaber selvom det er sjældent de bruger dem.