Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Den ulækre..  (Læst 10174 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Den ulækre..
« Svar #15 Dato: 11 Juli , 2013, 00:06 »
Som ny ærgerrig hønseejer vil jeg jo gerne lave spændende tiltag til/i hønsegården og jeg kom i tanke om, at jeg engang i Svend Fleurons bog Fasandyret, læste om en maddike-station..

Nu har jeg efter lidt søgen på nettet fundet følgende; http://www.themodernhomestead.us/article/Feeding-Chickens-Maggots.html

Nogen af jer der har erfaringer med dette? Jeg tænker en høj 3 ben + en hullet spand og et dødt dyr...  ;D :laugh:
Jeg troede aldrig jeg skulle støde på nogen der sagde " Svend Fleuron " de vidunderlige historier har jeg på hylden, i gammel indbinding, og egentlig er de det eneste jeg husker min mor har læst for mig... det kunne være jeg skulle se til dem igen ..
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Fru Falkirks

• Gæst
« Svar #16 Dato: 11 Juli , 2013, 12:06 »
 ;) Nej der er ikke mange der kender ham, men han havde vel også et par uheldige forbindelser under krigen ::), som må formodes at have kostet ham eftermælet.

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #17 Dato: 11 Juli , 2013, 13:38 »
;) Nej der er ikke mange der kender ham, men han havde vel også et par uheldige forbindelser under krigen ::), som må formodes at have kostet ham eftermælet.
Der kan man bare se, det har jeg ikke tænkt over da jeg var barn, men det ville jeg dog klart have forventet at mine forældre havde, af mange årsager,, hmm jeg må vist tjekke ham lidt ud, men det ændre jo ikke ved det faktum at hanskrev dejlige historier om dyr :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Fru Falkirks

• Gæst
« Svar #18 Dato: 11 Juli , 2013, 13:53 »
Enig...  ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #19 Dato: 12 Juli , 2013, 00:00 »
Er I kvinder færdige med at gå i selvsving?  ;D

Jeg stillede et spørgsmål:

Ved du hvordan du skaffer en god portion regnorm?

Og jeg mente - uden at grave hele eller dele af haven op.
Mvh
Erik Andersen

Offline todda

• Bruger
« Svar #20 Dato: 12 Juli , 2013, 00:23 »
Da jeg for længe siden var barn,gik vi på rov ved bondens mødding,når vi skulle fiske ørreder.Der var altid masser af orm,så du må se under kokasserne hos dit angus kvæg :-) børnelærdom :-)
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #21 Dato: 12 Juli , 2013, 00:26 »
Det er en alternativ måde at finde orm på.

Men ellers er lysning af orm ganske effektivt. Og det giver store orme også.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline todda

• Bruger
« Svar #22 Dato: 12 Juli , 2013, 00:31 »
Hvordan pokker foregår  "lysning " af orm :)
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #23 Dato: 12 Juli , 2013, 00:37 »
I skumringen, eller når det er blevet mørkt, kommer ormene op af jorden for at søge føde. De ligger så i græsset, eller på den bare jord, blot med 'halen' i, eller i nærheden af, hullet de er kommet op af.

Man lyser dem så med en lommelygte, fanger dem i lyskeglen, og skal så være hurtig til at gribe dem inden de smutter tilbage i hullet.

Meget effektivt. Og som sagt får man også de store orme med på den måde.

Det virker bedst vist der er lidt fugt (dug er nok) på jord/græs.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #24 Dato: 12 Juli , 2013, 09:23 »
Er I kvinder færdige med at gå i selvsving?  ;D

Jeg stillede et spørgsmål:

Og jeg mente - uden at grave hele eller dele af haven op.

Jahh jahh Erik,   <: nu ikke så sær, du ved det er sådan, når der opstår noget kvinder finder til fælles  ha ha ja det var lidt væk fra orm, men de er nu heller ikke så lækre at tale om
Venlig Hilsen INA

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #25 Dato: 13 Juli , 2013, 00:27 »
Jahh jahh Erik,   <: nu ikke så sær, du ved det er sådan, når der opstår noget kvinder finder til fælles  ha ha

Ved det kun alt for godt.  ;)
Mvh
Erik Andersen