Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tyske dværge  (Læst 26895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JanR

• Passiv bruger
Sv: Tyske dværge
« Svar #45 Dato: 01 Marts , 2009, 21:27 »
Hej Peter, hvad er en "to pattet hyresnapper" Det er ikke hvad jeg tror vel? ::)

:D det svar venter jeg med spænding.. Det ville jeg aldrig turde kalde fruen i huset ;)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #46 Dato: 01 Marts , 2009, 21:32 »
Peter jeg kan sagtens se det pæne i en sommerfugl, så længe den blot sidder på en flamingoplade med en knappenål gennem kroppen.
Men ja jeg burde gå i terapi, eller til hypnosør eller noget for syntes noget som en sommerfuglebusk er vildt smuk, men jeg kan baer ikke have dem i min have.

OG jeg skal så absolut ikke have en lille plante med et lille æg ellers tak :) Men vil da gerne have blomster ellers :)

Men helt ærligt de sommerfugle de har i kbh zoo er altså også på størrelse med middagstallerkner og de kan lugte frygt kan de, ihvertfald så var der en der blev ved med at flagre omkring ørene på mig på trods af at jeg baskede med arme og ben og faldt over en klapvogn med en unge der begyndte at græde og en mor der blev småsur.... men det var jo for søren vejen ind til gorillaerne :( og dem er jeg ikke bange for :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 01 Marts , 2009, 21:43 »
:D det svar venter jeg med spænding.. Det ville jeg aldrig turde kalde fruen i huset ;)

LOL...flad af grin ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 01 Marts , 2009, 21:47 »

Tror dælme at fru Agger fik kikket Peter over skuldren, og set det   :o
Stakkels Peter... den står nok ikke på kaffe og hjemmebag i aften...

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 01 Marts , 2009, 22:22 »
Jeg må nok hellere få pillet Jette af besætningslisten igen, eller bliver jeg jo bare sat ned i lommepenge.

Peter
Hilsen
Peter

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 01 Marts , 2009, 22:30 »
Åhh - det var sådan en. Kender dem kun som topattet hyresluger her i Vestjylland :o

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 01 Marts , 2009, 22:32 »
Haha, god ide at flytte hende fra den liste :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 01 Marts , 2009, 22:40 »
Hej Niels

Som indfødt vestjyde er jeg da blevet lidt bange for om jeg er blevet smittet af de sjælandske formuleringer, så måske skulle jeg hjem til jylland til lidt,  ??? ??? ??? ja hvad hedder det.
Peter
Hilsen
Peter

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 01 Marts , 2009, 23:03 »

Peter jeg kan sagtens se det pæne i en sommerfugl, så længe den blot sidder på en flamingoplade med en knappenål gennem kroppen.
Men ja jeg burde gå i terapi, eller til hypnosør eller noget for syntes noget som en sommerfuglebusk er vildt smuk, men jeg kan baer ikke have dem i min have.

OG jeg skal så absolut ikke have en lille plante med et lille æg ellers tak :) Men vil da gerne have blomster ellers :)

Men helt ærligt de sommerfugle de har i kbh zoo er altså også på størrelse med middagstallerkner og de kan lugte frygt kan de, ihvertfald så var der en der blev ved med at flagre omkring ørene på mig på trods af at jeg baskede med arme og ben og faldt over en klapvogn med en unge der begyndte at græde og en mor der blev småsur.... men det var jo for søren vejen ind til gorillaerne :( og dem er jeg ikke bange for :)
[/quote]
Hilsen
Peter

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 01 Marts , 2009, 23:34 »
Hva'd gik der galt ??????????? 
Hilsen
Peter

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #55 Dato: 01 Marts , 2009, 23:38 »
Hæ Peter..
Jeg er heller ikke stærk i det der citat fifleri...

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #56 Dato: 02 Marts , 2009, 19:43 »
Hva'd gik der galt ??????????? 
På den ene måde eller den anden har du fået slettet den indledende kode, som begynder med "[quote author". Og desuden burde du have skrevet et svar nedenuder citeringen, hvilket du øjensynligt ikke har gjort.
Uh pas på Magnus, du risikerer at få startet et helt "hønsekor", kan allerede mærke mit blod koge over. ;) Men jeg vælger at forholde mig passiv i denne omgang.
Mens vi havde dette her politiprojekt i 1. HF, fik jeg begået den fejl at betvivle, hvorvidt det nu var nødvendigt at forskelsbehandle mænd og kvinder, der gerne ville være politibetjente. De skulle jo antageligt ud for det samme. Jeg vil ikke sige, at jeg påstod det var forkert, mere at jeg gravede efter håndgribelige argumenter.

Men det er øjensynligt lidt af et tabu på nogen måde at påstå, at kvinder skulle egne sig dårligere til et arbejde, det være sig politibetjent eller (åbenbart også) tømrer og snedker.

Slå koldt vand i blodet gutter. Hvad var verden, hvis ikke der var forskel på folk?
Forskellen mellem mænd og kvinder er endda så blottet og udtalt, at den er svær at overse. Medbringer denne forskel måske ikke nogle konsekvenser for begge parter? Er det måske ikke nemt at forestille sig, at kvinder er væsentligt bedre til eksempelvis at passe børn, når man betænker, at det har de gjort siden tidernes morgen? Tilsvarende kunne man foreslå, at mænd vel nok var bedre til at nedlægge en bjørn med spyd, men det har nu nok knap så megen relevans i vores postmoderne samfund.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #57 Dato: 02 Marts , 2009, 19:55 »
Kære Magnus

Vi kan blive enige om at en højere % del af mænd måske vil have anlæg for håndværk, men ud af den kvindelige % del der har anlæg for dette vil der være nogen som har højere anlæg for håndværk end mange mænd. Så man kan ikke bedømme alene ud fra køn.

Samtidigt er der mænd som har store anlæg for at passe børn, pleje ældre og så videre end mange kvinder.

Så man kan aldrig dømme på forhånd.

Nogen gange er det en fordel at sende en kvindelig politibetjent ud og omvendt.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline BittenS

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 15 Januar , 2011, 19:50 »
tror mine tyske dværge får hovedet af i morgen , syntes de stresser både mig og de andre høns  >:(. men kan man spise dem? , ved godt de er meget små , men lidt har jo også ret .

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #59 Dato: 15 Januar , 2011, 19:58 »
Det er nemmest at flå så små fugle. Der er simpelthen for meget arbejde i at plukke dem. Og hvis du har til at alle kan få en ½-1 kylling hver, så kan de sikkert blive fine i en grydesteg. Sådan lidt a la vagtler eller duer. Og det bliver helt sikker nødvendigt at det er fingermad.  :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)