God formiddag

Er det virkelig normalt at opleve at hanekyllinger på 8 uger jagter og hakker ud efter voksne høns?
Det er 2 ud af 3 af mine la bresse-hanekyllinger, der i går aftes ved sengetid fik den sære idé, at min welsumer høne og min wyandotte-høne ikke måtte komme ind i hønsestalden.
Jeg opdagede det ved, at jeg ved 20-21 tiden i går aftes ser og hører min welsumer høne spæne højlydt gennem haven alt imens hun bliver forfulgt af en svært aggressiv la bresse-hanekylling, der hakker ud efter hende
Da jeg får nogenlunde styr på tropperne, opdager jeg, at min wyandotte-høne heller ikke tør gå ind i stalden af frygt for den anden af de 2 hanekyllinger.
Det skal siges, at kyllinger og voksne dyr ikke går sammen i løbet af dagen. Kyllingerne går i hønsegård sammen med deres skrukmor og hønsene går frit i haven.
Først til aften bliver de lukket ind sammen i hønsestalden. Det kan være noget af forklaringen på fjendtligheden.
Men alligevel, 8 uger gamle hanekyllinger!? Og at hønerne finder sig i det!?
Jeg undrer mig også lidt over, at min voksne faverolles hane ikke går ind og blander sig.
Mig, der kun er vant til fredelige faverolles hanekyllinger, jeg sidder her helt vantro tilbage!