Tja, om det hele kan tilskrives leg, er så ikke til at sige... Men høns er jo nysgerrige af natur...
Det som umiddelbart er mest underholdende ved mine, er at under Fuglehuset, hænger der mejsebolde, og det er alle tiders underholdning, at se dem hoppe op, for at få en lille krumme af mejsekuglen...
På hegnet hænder der igså kugler... Og tæt på, står understellet af en trillebør, lige præcist langt nok væk, til at de ikke kan nå kuglerne... Hvilket dog ikke afholder dem fra at prøve... Og hvem ved, en dag, har mine høns måske længere halse, end alle andres..

Ellers er mine som alle andres... Findes der noget, de kan komme op på, er det deres vigtigste opgave i livet, at komme derop... Er der noget, der kan væltes ned, helmer de ikke, før dette er sket... Er der steder, man helst ikke vil have høns, er dette naturligvis, lige præcist det sted, alle høns mest af alt, ønsker at være....
For et par år siden, havde jeg en meget udskekuleret høne, der næsten hver eneste dag, så sit snit til at liste ind i stuen, hoppe op i hjørnesofaen, og der, lægge sit æg... Og det mest imponerende, for derefter at snige sig ud igen, stadig uden at blive opdaget.... Og hele tiden, uden at tabe så meget som en fjer, eller smide en klat på gulvet, og også uden den normale, " JEG HAR LAGT ET ÆG SANG " bagefter... Det eneste der afslørede hende, var at der lå et æg i hjørnesofaen.

M.V.H....Benny..