Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Leger jeres voksne høns?  (Læst 1589 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Leger jeres voksne høns?
« Svar #15 Dato: 22 Juni , 2013, 19:53 »
Åh jeg har faktisk en video af det, men kan ikke få den uploadet (pc problemer ::))

Jamen han står typisk med hovedet sænket og vingerne let ud til siden, med et lidt specielt udtryk i hovedet  :blank:  Så hopper han enten op i luften og drejer rundt, eller fræser afsted evt. mod én af hønerne, og gider de lave samme ballade streger så er det først sjovt  *f
Så fræser der 3 kochins rundt i hønsegården, hoppende og springende, drejer hurtigt rundt osv.  *g
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #16 Dato: 23 Juni , 2013, 10:36 »
Hej JNTS

Ja for pokker da.... Det skammer jeg mig bestemt ikke over....  :angel:  :laugh:

M.V.H....Benny..

Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Marcella

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 14 August , 2013, 22:32 »
Hej med jer.
Jeg har først set denne tråd nu, og jeg kan fortælle, at mine orpingtoner helt bestemt også leger ;D.
Jeg har 3 haner og 2 hønniker( 33 uger) gående sammen med 1.3 fra sidste år, og de bruger det meste af formiddagen på at spæne rundt, hoppe og baske lidt med vingerne, og rende efter eller forbi hinanden.
Deres begejstring over at få åbnet lågen fra hønsegården kender ingen grænser.
Jeg har ikke set det i hønsegården,( nok for lidt plads) med der bliver rendt rundt om buske og træer, til stor morskab for mig.
Også jeg syntes at de strutter af livsglæde, og jeg er overbevist om at de har det skønt. Jeg er også helt sikker på, at de 3 haner har nogle prima lår, når sommeren og livet ender for dem.
Kh Marcella.