jeg har jo brugt de sidste par dage på at spekulere på hvordan jeg nemmest muligt kan få mig et lækkert hønsehus. Nu har jeg simpelthen fået den ide at jeg vil lave et drivhus/hønsehus kombi. Lækkert for mig, og for hønsene i vinterhalvåret.
Drivhuset er i virkeligheden et ca. 50 år gammelt skur, med fine vinduer i. Indvendig vil jeg hegne et hjørne af på 5-6 m2- fliser som jeg alligevel ikke kan dyrke grøntsager i, og heri skal der indrettes siddepinde, redekasse, foderstation og så videre. Udvendig skal jeg ha hegnet ind til en overdækket gård, til at starte med kun en, men så vil jeg dele den senere hen på foråret så jeg evt. kan skille 2 stammer ad, og der skal også senere bygges et udehus som hønsene kan sove i om sommeren. Lyder det ikke som et hønseparadis? Det bliver ikke kønt at se på da jeg har 10 tommelfingre. Men bare det fungerer og hønsene vil trives.
Jeg går spændt og venter på at kunne komme i jorden. Desværre er det lige den mest skyggefulde del af haven jeg har valgt så jorden er godt frossen lige der, men når jeg får fældet lidt træer så er jeg sikker på at det bliver rigtigt godt at være høne der.