Grunden til at mine silker nu trænes til at sidde på pind er netop, som Stinne skriver - de ville helst sove i redekassen og oversked den derved
Da jeg fik silkerne havde jeg læst, at de helst ikke ville sidde på pind, derfor fik de lov at sove på "gulvet", som endda blev isoleret af samme årsag (minus redekassen, som de jo ikke skulle ligge i!!!). Jeg blev dog mere og mere træt af det svineri i redekassen.
Der var kun 1 pind i huset og den boede landhønsene på. En aften opdagede jeg, at nogen af silkerne havde sat sig på pinden inden landhønsene kom ind - altså de ville gerne sove på pind og jeg øjnede straks en vej ud af svineriet. Men da landhønsene gik i seng, blev silkerne sendt på gulvet.
Derfor opsatte jeg endnu en pind i huset. Den havde dog tilsyneladende ingen interesse, derfor startede jeg operation Silker-på-pind. Det går langsomt fremad... Silkerne er overladt til den nye pind, så der skal sidde 6 silker på 70 cm, mens de 4 landhøns breder sig på deres. Godt nok er silkerne små, men de sidder nu RET tæt og jeg tror ikke de helt selv kan komme op og sidde så tæt - derfor plejer der at være en 2 stykker på gulvet hver aften - men ikke de samme...
Jeg ved ikke om det kun er mine høns eller om racerne ikke passer sammen - i hvert fald er de to racer ikke særlig sociale. Det er helt klart landhønsene der bestemmer...

Jeg håber dog en dag, at de kan enes så meget, at de kan dele pind, men nu har de boet sammen i snart 2½ månede, så sandsynligheden er ikke stor. Men jeg sætter nogle af silkerne op på landhønsenes pind hver aften, for når først de sover, er der ingen problemer. Håber de en dag accepterer hinanden...Er mine landhøns nogle kællinger eller er det normalt???
Mht. madam skruk, så fatter jeg ikke en disse af hendes skukkeri. Hver morgen når jeg kommer derned går hun ude i gården med de andre og ser veltilfreds ud. Om eftermiddagen ligger hun punkteret og ruger på dagens ægproduktion. Hvis jeg åbner til huset (for at proppe hende i en sort spand) suser hun ud af huset og går rundt, som om intet er hændt resten af dagen. Åbner jeg gårddøren, så de kan gå i haven, er hun også straks ude af reden og ude med de andre. Om aftenen ligger hun nogen gange i reden igen, så ryger hun en tur på pind igen med de andre.
MEGET MÆRKELIG HØNE!!!
Pøj Pøj Susanne - jeg håber, at du nu er nået så langt, som til "bare" at kan lukke lemmen