Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ulykkelig dag i dag  (Læst 2915 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: ulykkelig dag i dag
« Svar #15 Dato: 12 Juni , 2013, 21:06 »
Stort kram herfra.
Men 14 år er vel i sandhed en ret god alder for en gås.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 13 Juni , 2013, 10:37 »
også stort trystekram herfra  *b
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 13 Juni , 2013, 11:35 »
Øv altså Ina. Trøster fra mig til dig  :-\ :'(
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 13 Juni , 2013, 17:24 »
Ina *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #19 Dato: 13 Juni , 2013, 17:50 »
Det var dog en trist tråd jeg fandt her Ina :'( *t
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #20 Dato: 14 Juni , 2013, 09:54 »
Nu har jeg så fået tudet øjnene ud af hovedet, og har med skræk set mig i spejlet, så nu er det altså slut   <:
Tusind tak for alle jeres søde hilsner, det er balsam på den ømme sjæl.

Jeg ved jo at mine piger har haft et dejligt liv, selvom det fik en lidt brat og uventet ende, så nu må det være på tide at se længere ud, og komme igang med det praktiske,,, der skal gøres rent på deres område, og de er kommet på plads i min have på deres ynglings hvileplads ud mod marken.

Om der kommer nye Gæs, er vist et spørgsmål om at overtale manden, og så måske være lidt fornuftig oveni, så det må komme med tiden.
Man kan vel snige et par stykker ind, under påskud af at vi jo også skal spise til jul  :angel:

@Patricia
I Utterslev mose, går der fodringede gæs der har rundet de 22, og det synes jeg er en præstation i sig selv at overleve et offentligt sted så længe. Jeg kender en, der havde sin landgase gående som vagthund i sin indkørsel, til ræven tog den 21 år gammel, indtil da, var det ræven der fik øretæver. Så jeg havde nok håbet på nogle flere år for mine to.

@ Benny, jeg føler med dig, 12 år er også længe at have en hund, så der bliver stille omkring en når de er væk.

Vi savner at høre deres skræppen når noget er usædvanligt, når der kommer nogen i vores indkørsel.
I går var der en der bankede på døren, som jo ikke var blevet meldt som vanligt.. og faktisk er hønsene blevet stille, de gør ikke meget opmærksom på sig selv, men det er måske et tilfælde.... jo jo her er blevet stille.

Endnu en gang tak for støtten

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #21 Dato: 14 Juni , 2013, 15:34 »
 <F <F <F <F <F <F <F <F <F <F <F <F <F <F <F <F

Hvil i Fred Mibbe og Korsør
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 14 Juni , 2013, 15:59 »
 *t *t
jeg mistede min 11år gamle New Foundlænder igår
troede ikke det var så hårdt
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #23 Dato: 16 Juni , 2013, 09:49 »
Hej Ina

Ja det er da svært at komme ovenpå igen... Specielt da når det er en hund man har tilbragt så meget tid med, som andre hunde næppe ville opnå, om de så blev 50 år gamle...

Men det er ved at løsne sig... Hun ligger nu ude i haven.... Vores anden hund af samme race, blomstrede så til gengæld ganske betragteligt op, og vandt begge sine konkurrencer i week-enden.... Så selv om hun selvfølgelig også savner den anden, så tror jeg såmænd også, at hun nyder, NU at være Top Dog... Så hun støtter med garanti det, at intet er så skidt, det ikke er godt for noget.   :(   :D

Nu havde vi jo 3 hunde, så der er altid nogle, til at tage det værste af sorgen, og fylde det tomrum, der blev efterladt.... Så lige nu, er der kun 2, indtil det igen lykkes hende, at få listet en ny ind.... Hun er Bindegal, så hun finder såmænd nok et øjeblik, hvor jeg er ude af stand til at nægte hende noget.   :)

M.V.H....Benny..

Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #24 Dato: 16 Juni , 2013, 11:10 »
ja selv store stærke mænd bliver små, når de mister nogen de holder af, og her har manden da også været noget trist, efter at Mibbe døde.

Hvis man er glad for dyr, kommer der altid nogen efter  /o

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Benny

• Passiv bruger
    • Hovsaarten
« Svar #25 Dato: 16 Juni , 2013, 16:30 »

He He... Nu er jeg så heldig, jeg er hverken stor eller stærk, så jeg må godt hænge lidt med skuffen  ;D

Men ja, hun skal nok lykkes med at få sneget et nyt kræ ind af bagdøren, ellers skulle jeg kende hende dårligt....  :laugh:

M.V.H....Benny..

Offline Connie

• Bruger
« Svar #26 Dato: 16 Juni , 2013, 23:05 »
 *t
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #27 Dato: 16 Juni , 2013, 23:14 »
 *t *t *t

Én  *t til hver af Jer. Det er altid trist at miste nogen man har haft kær, også selvom det 'blot' er dyr.
Mvh
Erik Andersen

Offline Benny

• Passiv bruger
    • Hovsaarten
« Svar #28 Dato: 18 Juni , 2013, 12:36 »
Hej Erik

Ja det er da træls... Og det værste ( Men også det sjoveste ) er at man nu skal starte forfra, hvis der kommer en ny hund.. Hvad der da temmeligt sikkert gør, når nu først den gamle er kommet lidt på afstand, og de to tilbageværende, har vænnet sig til deres nye status..

Men man ved jo det kommer, allerede den dag man anskaffer hunden, og altså de har da alle, indtil nu, givet mere end rigeligt af glæder i mellemtiden, så vi aldrig har tvivlet på, at der kom en efterfølger.... Og trods det, at vi egentligt altid har sagt... At nu kunne en hund da næsten ikke blive bedre, så har den nye altid gjort den udtalelse til skamme... Så enten er hundene generelt bedre, når man får dem.... Eller også bliver vi bare bedre til, eller heldigere med at opdrage dem.  :)

M.V.H....Benny..