Tak for rådet med halm Camilla, det virker jo meget logisk. Hvor tykt et lag bare sådan cirka? Jeg har nok lagt ca. 10 cm. Læste et sted, at der skulle være et godt lag så æggene ikke gik i stykker når de blev lagt, men jeg synes at hønerne falder det meget ud. Hvor stor en redekasse har du?
Super god ide med en hjemmeside til at holde styr på ens viden. Dejligt at andre også kan få gav af den!
Jeg kan næsten ikke tro det selv men der render 4 kyllinger rundt ude i maskinen nu. Jeg har lige været til min far 60års fødselsdag og da jeg så kigger ud render der 3 små kyllinger rund. Det er bare SÅ fantastisk!!
Vi var så dumme at hjælpe nr. 2 kylling ud af ægget efter 12 timer uden fremskridt fra den første stjerne. Det er endnu for tidligt at afgøre om den vil tage varig skade, men så længe der hele tiden viser fremskridt får den lov at leve. Den var meget svag først og kunne slet ingenting. Nu er den næsten på benene og er i hvert fald fuld af vilje.
Den sidste kylling fik lov til at komme helt ud selv og det er jeg bare SÅ glad for. Godt jeg skulle til fødselsdag! Kl. 21, da jeg var hjemme for at tjekke, var der ikke sket ret meget og det var ca. 24 timer efter det var språet, men kl. 3 var den næsten tør og drønede fint rundt helt oppe på benene sammen med den første kylling, som allerede er vokset helt vildt!
Jeg har bestilt 10 daggamle Brahma kyllinger til i morgen, fordi jeg synes det var synd, hvis den første skulle være alene kylling.
Jeg har vores gamle hønemor på hårdkogte æg i en nybygget skrukkebolig, så håber jeg på at kunne lave en familie genforening/sammenføring snarest.