Efter 2 måneder som hønse-ejer, har jeg sgu fået mig en skruk høne af Maran.

Det har jeg rigtig meget glædet mig til.
Hun har nu lagt sig siden i søndags. Jeg har krydset 3 æg af, plus hun lægger på en golfbold og nogle bordtennisbolde.
Hver morgen når de andre bliver lukket ud af hønsehuset, går hun med ned. Spiser og drikker. Jeg holdte øje med hende i morgs. Efter halv time, var hun ikke gået tilbage til reden. Jeg tjekkede efter 1,5 time, og der lå hun der igen.
1. Er 10 æg fint at lægge under hende? (eller kan hun tåle mere/eller mindre).
2. Jeg har en broget flok. 3 maraner, 2 araucanaer, 2 amberlink, 2 grønlægger, 2 sussex og en araucana hane. Nogle der har prøvet at blande araucana med høns der lægger lysebrune æg? Hvad farve bliver de?
3. I min æglægningskasse (kan ses ved første billede, hvor kassen stikker ud af volieret), er der sådan set plads til at der kan lægge 3 høns samtidig. Men jeg skal vel, flytte fru skruk? Hvornår skal jeg gøre dette?
4. Og hvor skal jeg flytte hende til?
Mit volier er delt op i sådan nogle burrer (prøv at se billede 2), så jeg har faktisk mulighed for at sætte hende i et bur for sig selv, men der er nogle huller i sandet (ligesom det er suget ned i jorden), som jeg er bange for at kyllingerne ikke har godt af. Skruk og kyllinger kan jo ikke bo i en flyttekasse sammen vel?
5. Hvornår skal jeg flytte hende? Nu eller når jeg lægger rugeæg under hende?
Puha, masser af spørgsmål, men vil bare gerne gøre det rigtig fra start