Det var interessant læsning Erik, det er jo en ældgammel race, sammenlignet med så meget andet - åbenbart har Marco Polo på sine middelalderlige rejser mødt kinesiske silkehøns. Mange af de racehøns vi ellers dyrker er jo 'moderne' sammenlignet med silkehøns.
Jeg havde slet ikke tænkt på - men det er klart, det er logisk - at de ikke kan flyve, for deres dun-fjer har ingen bæreflade. Det kan jo være et meget praktisk træk, men kan også være et punkt man kunne slå ned på, rent dyre-etisk. Men måske er høns alligevel så meget fodgængere, at de ikke savner det væsentligt?
Jeg har ikke selv nogen erfaring med racen - jeg kender ingen der har dem, men efter hvad jeg kan læse, har den en masse sympatiske træk - den er rolig og venlig, en god rugemor og kyllingefører, og ude af stand til at flyve, den må være nem at sætte hegn for.
Hvordan er det med at holde sig tør og ren med de der fjer? Jeg synes det må være en væsentlig del af fuglenes livskvalitet, at de kan holde sig selv rene og i god fjer-stand.