Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Frede takker af  (Læst 1420 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Frede takker af
« Dato: 27 Maj , 2013, 17:38 »
Så gik den ikke længere for min stolte, gamle maranhane Frede. Han fik tre gode år hos mig og han var blandt mit første hold kyllinger.

Frede har aldrig haft et særligt godt helbred, men han var meget elskelig og trofast. Sidste år blev han dårlig, men med dyrlægens hjælp kom han på benene igen, og har levet godt siden da.

For to dage siden blev Frede syg igen. Dvask, faldt sammen, ingen appetit, dårlig balance. Jeg medicinerede ham med lidt af det jeg havde fra sidste år, men denne gang sagde Fredes helbred fra. Det gjorde hans hjerte desværre ikke. I dag har jeg taget den tunge beslutning at sende Frede til hønsehimlen. Han ville ikke længere spise eller drikke, så det mest værdige var at hjælpe ham på vej :'(.

Må Frede lige nu være i en skøn hønsehimmel med regnorme og smækre hønsedamer. Jeg har lovet ham, at hans bror, Jokke, og jeg, vil passe godt på hans harem og på hans hønsegård.

- og ja, måske..., for nogen er en hane blot en hane - men for mig, er mine høns også mine "kæledyr", og jeg bliver sørme ked af det, når nogen siger farvel, især når der er tale om så store personligheder som Frede. 13. april 2010 - 27. maj 2013.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Frede takker af
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2013, 17:42 »
Du har haft et fantastisk liv Frede. Alle dine venner, som har prøvet turen, står klar til at byde dig velkommen i hønsehimlen. De vidste godt, at du var på vej :angel:

Tanja :(.... *t *t *l *b
« Senest Redigeret: 27 Maj , 2013, 17:47 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2013, 18:08 »
 *b *t *b *t *b *t *b *t

Ja Frede er heldig at han boede hos netop dig.  <.
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2013, 18:48 »
Trist for dig, du har mistet en hane, du var glad for, men helt klart den rigtige beslutning, han havde været nok igennem *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Øster

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2013, 20:42 »
Som der skrives, har han haft et dejligt liv hos dig - og den vej skal vi jo alle uanset hvad - men utroligt som man kommer til at holde af de små personligheder - og så har man gode tanker og bliver dejligt beriget hver dag vi har dem !  *b

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2013, 20:52 »
Mange tak alle sammen. Jeg er rigtig ked af, at Frede ikke er iblandt os mere. Han var dog den sejeste og mest tillidsfulde hane jeg nogensinde har kendt. Nu skal hans bror Jokke tage over - jeg håber, at han vil klare sig godt alene (han savner også sin bror allerede).
Venlig hilsen Tanja

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 Maj , 2013, 21:21 »
trøste *b til dig og jokke
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Frede takker af
« Svar #7 Dato: 27 Maj , 2013, 21:22 »
Nuurh, føler med dig Tanja <3
...man ved ikke hvad en kælehane er, før man selv har haft en. Helt særligt.. Hvor heldig han var med dig.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 27 Maj , 2013, 21:29 »
Stort kram til dig søde Tanja... Jeg ved om nogen hvordan du har det... skal jo ikke så langt tilbage for at mindes den dag jeg måtte tage det tunge sving med øksen over min store søde Pollehanes hals...
vi ved jo alle at du kæmper videre hvor mange af os ville give op... den store respekt kommer i at du også ved hvornår nok er nok... Hils Polle oppe i himlen søde Frede... og må I sammen tage på tøsejagt deroppe
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline TrineG

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 27 Maj , 2013, 21:47 »
Sikke et smukt billede af dig og hanen på græsset Tanja. Sikker på, at han får det godt i hønsehimlen.  :'(
Mvh Trine

1.0 kochin/brahma
5.4 sort/kobber maran
0.1 barnevelder
0.1 hvid sussex
0.2 Stor orpington
0.10 Isa brown
5.4 wyandot
0.0.18 skånske blomsterhøns
0.2 dobermann
1 stk. akvarie

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #10 Dato: 28 Maj , 2013, 17:52 »
Tusind tak for hilsnerne, hvor er I søde *h.

Dag 1 uden Frede har selvfølgelig været noget tung at komme igennem. Det startede allerede i morges, hvor jeg IKKE kunne høre to haner galer om kap i hønsehuset, mens jeg stod på badeværelset der vender ud mod hønsegårdene. Jokke ved ikke hvad ben han skal stå på, tydeligvis, og begyndte først at gale solen op, da han blev lukket ud. Det var også meget mærkeligt. Når jeg åbner klappen om morgenen, kommer Frede jo altid styrtende ud som den første med udslåede vinger og er helt vild i varmen. Danser (dansede) rundt om mig og gjorde haneben til mig. I morges kom der fem tykke høner ud som de første og derefter Jokke, som ikke helt vidste hvad der foregik.

*SUK* Det tager liiige nogle dage eller tre for alle, høns som mennesker, at finde ud af, at gamle Fredemand ikke er her mere :'(. Frede ligger i øvrigt i skovskellet hvor også tre af hans hønsepiger ligger. Tænk at man kan komme til at holde så meget af en hane/høne. Det havde jeg ikke set komme, da jeg fik høns for tre år siden :o.

Venlig hilsen Tanja

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #11 Dato: 28 Maj , 2013, 18:25 »
SUK - det er klart at det tager noget tid, inden alle har vænnet sig til de nye tilstande, når kongen er faldet :'(.

Jokke har jo så haft mulighed for at øve sig på at være alfahane, de gange Frede under sine sygdomsperioder har været indlagt på det varme gulv i badeværelset - desuden har Jokke haft en fantastisk lærermester <.

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline MEC

• Bruger
« Svar #12 Dato: 28 Maj , 2013, 20:38 »
 *t *b
Det var trist at høre. Det er altid en tung beslutning, når man er nødt til at aflive et af sine kære dyr, men Frede har haft et dejligt haneliv hos dig, han var heldig at han kom til at bo hos dig.
mvh
Marianne