Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk... hvad betyder det?  (Læst 25034 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Skruk... hvad betyder det?
« Svar #15 Dato: 23 Februar , 2009, 13:45 »
Ok nu har jeg måske gjort noget dumt. JEg var lige ude ved Guldlok og tog hende lige ud af reden fordi jeg lige skulle se hvor mange æg hun lå på og så jeg lige kunne se om hun ville æde lidt. Det ville un godt og pludselig tog fanden ved hende hun røj ud af hønsehuset strøj afted med vingerne ud til siden og hane lige i røven efter sig, hun skreg og fór rundt som en tosse hvorefter hun rasede ud i noget støvbad (efter hun havde fortalt hanen at han skulle glemme det) hun drak og gik igang med at støvbade mere, og da jeg egentlig syntes hun havde gjort det længe nok, gik jeg hen mod hende for så ville jeg lige bære hende ind igen, inden hun blev alt for glad for solskinnet. Men hun stak af med en kaglen uden lige, Guldlok plejer aldrig at løbe, tværtimod.

JEg stod og kiggede lidt længere tid, gik over og lagde halmen godt op om æggene så de ikke skulle blive alt for kolde. og nu sidder jeg så her og tænker store idiot om mig selv. hun får en time, så ringer jeg til Danny :) eller er en time for længe? det er jo ikke særlig koldt ude og æggene er godt beskyttede.

Fuck jeg er elendig til at hvae skrukhøns :-\
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 23 Februar , 2009, 14:21 »
Puha, hun er på plads igen... God damit en gyser ...godt jeg er alene hjemme tror jeg ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #17 Dato: 23 Februar , 2009, 15:05 »
Sikke da en gang panik den lille dame kan lave. Godt hun fandt på plads igen  ::)
Hilsen Vinni

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 23 Februar , 2009, 15:48 »
Puha, hun er på plads igen... God damit en gyser ...godt jeg er alene hjemme tror jeg ;)

Ha, ha... Hun (altså Guldlok) har kørt helt efter bogen, lidt til halsen og en lille svingom og tilbage til æggene igen...  ;)

Den anden hun (Wanda) må lære at passe sit, Guldlok kan selv finde ud af hvornår det er tid til en gåtur...  ::)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 23 Februar , 2009, 15:48 »
Wanda jeg tror at du skal prøve at lukke af for hende, og så først åbne for hende når alle er færdige med at ligge æg, så undgår du at du skal kigge efter eventuele nylagte æg, og du undgår at hun springer af reden. Det nummer vil hun måske ikke gøre næste gang, så kan du risikere at hun bliver væk fra reden :)... Tror det er bedst på den måde fordi at hun efter min menning lyder ret så ustabil :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 23 Februar , 2009, 16:21 »
Mikkel hun er nu nok stabil nok, det er værre med mig Jeg er bare dum ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #21 Dato: 23 Februar , 2009, 16:51 »
Din høne styrer selv om det er for koldt eller for varmt for æggene, lad du bare hende om det, og du kan tage noget så du slapper lidt af.  :D :D :D

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 23 Februar , 2009, 17:08 »
Lars : LOOOOL du lokker mig i fordærv gør du ;) tror hvis jeg skal have nerverne i ro mht skrukken så kræver det både kemi og procenter ;)

Glæder mig iøvrigt til at se hvad der kommer ud af at pare en tværstribet Wyandot med en agerhønefarvet brahma ;) inde i mit hoved er det ikke en køn kylling  :-[ Men mest af alt håber jeg jo bare at der kommer en lille stribet hønekylling ud af wyandotægget :)

Wanda som vil daffe ud og drikke den hvidvin som laksen skulle have kogt i ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 23 Februar , 2009, 17:25 »
skal i øvrigt lige vide alt om at have kyllinger fra dag 1. skal de have startfoder med det samme, og så blandet med havregryn ? og hvad skal man ellers sørge for? og kan man købe startfoder i små portioner eller er man prisgivet til at købe møllens store 25kgs sække?
hvad med skaller skal de have det eller får de kalk nok i foderet?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 23 Februar , 2009, 17:37 »
Hej Wanda.

Du behøver ikke og købe 25kg startfoder, det forhandles i 10kg poser, måske du også kan få det i 5 kg... Skaller skal du først bruge senere, men du har vel lidt til hønsene i forvejen...

Var du forøvrigt ikke igang med hvidvinen...  ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #25 Dato: 23 Februar , 2009, 17:48 »
Bare rolig Wanda, det er helt normalt, med de der løbeture, hun skal jo have en hel dags motion krammet sammen i et par runder, og du har ret, det ser vildt ud.
Jeg gav mine kyllinger startfoder, havregryn og hirsefrø og så selvfølgelig rent vand. De havde de mest nuttede små vandautomater hos land og fritid.
Startfoderet kunne jeg købe hos en lokal handlende, som har diverse artikler især til fugle, hun køber de store sække og sælger så efter vægt.
Eftersom jeg havde skrukker, var det kun meget lidt startfoder jeg fik brug for, for kyllingerne blev jo taget med ud i det grønne, hvor mødrene fandt diverse lækkerier til dem. Du kan måske købe startfoder i mindre mængder hos Meldgaard på Vestvejen i Aabenraa? De sælger alverdens dyrefoder, og meget af det i løssalg.
Er det ikke skønt at vide at Guldlok bare kan det der?
 <M <M <M <M <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #26 Dato: 24 Februar , 2009, 19:43 »

Wanda, du og jeg kunne sikkert godt få en masse sjov sammen (eller måske andre ville få det sjovt ved at kikke på os! ;D), for hold da magle hvor kunne jeg bare godt se mig selv gøre nøjagtig det samme, panikke på samme måde som du gjorde, og så ånde lettet op bagefter! ;D

De havde de mest nuttede små vandautomater hos land og fritid.

Man ved man er vild med høns, når man synes vandautomater i små udgaver er nuttede!  :D

Hilsen en kommende mini-vandautomat-ejer! ;D

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #27 Dato: 24 Februar , 2009, 19:56 »
Man ved man er vild med høns, når man synes vandautomater i små udgaver er nuttede!  :D (Image removed from quote.)

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ps. billeder er velkomne af de små nuttede.... ;)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 24 Februar , 2009, 22:06 »
hehe jeg har små nuttede vandautomater og foderautomater, tror der kan være en halv liter i :)

tænkte lige hvis nu Guldlok og de små skal gå sammen med de andre, hvor sover de små så`for de kan da ikke hoppe helt op i redekassen, der er jo en ca 25 cm høj kant på
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #29 Dato: 24 Februar , 2009, 22:15 »
Wanda

Du skal sy nogle små dyner, hvis du ikke har lyst til det, må du sætte din lid til at de putter sig ind under mutters varme vinger.