Hej alle!
Jeg fik snuppet 2 dværghøns og har yderligere 2 forsvundne (nok også snuppet) af en ung ræve-hvalp i denne uge - naboen, som er jæger, så ræven løbe gennem deres have med en af mine wyandotter i munden, så der er ingen tvivl om synderen

De resterende høns er nu hos min veninde, der har en lukket hønsegård, og jeg står med den udfordring, at jeg skal have sikret min hønsegård hurtigst muligt - og lettest muligt. Husbonden er netop rejst til USA og jeg har IKKE skruet hænderne specielt godt på mht. håndværk.....
Jeg ville gerne have vist gode billeder af mit hus og gård (der ligger dog nogle i galleriet), men jeg kan pt. ikke få lov at uploade flere. Men huset kan ses her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=32794.0 - Omkring huset er så en gård med runde hegnspæle og volierenet - højde ca. 110 cm. Hidtil har det kun været nødvendigt at bruge gården, når søsters hund var på besøg (idet den ikke har samme opfattelse af, at det er mine høns, som mine egne hunde har) ellers har hønsene altid gået i hele haven. Den ene side af hønsegården er en mur op imod naboen.
Hvad kan jeg gøre hurtigt og nemt? Jeg har læst at jeg kan lægge rio-net på ydersiden af gården, så ræven ikke kan grave ned f.eks. Dernæst skal jeg vel sikre, at volierenettet ikke kan løftes op - f.eks. slå "bundlægter" mellem hegnspælene? Og hvad med overdækningen - er et net stærkt nok?
Jeg tænkte også på at "overdække" en del af gården med f.eks. rionet i den lille maskestørrelse på de eksisterende hegnspæle. Så kunne jeg lægge trapezplader ovenpå og dermed have et tørt område, når det regner og sner. Men jeg har jo en udfordring med selve døren ind til hønsehuset - den er stor og det er den eneste indgang.... så inddækning omkring døren er enten nødt til at være høj, så jeg kan komme til selv eller jeg skal have savet en rigtigt hønse-låge i siden, som fører ud til den lave inddækning, og så er den store dør lukket i ræve-tider og ikke indenfor inddækningen.
Råd, tips og billeder af egne løsninger modtages med

kyshånd og også gerne, hvis man kender nogen, der kan hjælpe til/være udførende. Jeg kan desværre ikke lønne fyrsteligt, da jeg lige er blevet opsagt, men sig endelig til, hvis I kender nogen?
Mvh. Nanna