Hej Liv !
Jeg tænker at foreningslivet i D.F.F.R. lige præcis har brug for én som dig ! Jeg kender selv alt for godt det vanskelige i at føle sig velkommen i en forening, boligforening, racehundeforening you name it..! Ofte føler man sig total ukunnig og nervøs ved at skulle eller turde stille op til den "hårde kerne" af gamle medlemmer der oser af selvforståelse og samhørighed..!
Man kommer ofte med andre forventninger og ønsker, som nyt medlem, der kan fornemmes uendeligt fjernt fra de gamle medlemmers, omend man må tænke;" jamen de gamle medlemmer har jo også været nye engang, så hvorfor føler jeg mig bare så kejtet og utilpas ?"
Og det er lige præcis der, hvor jeg ofte tror, at nye potentielle medlemmer holder sig meget langt væk ! Man får ofte fornemmelsen af at skulle forholde sig til en sovs af en masse uskrevne regler, hvor man ville ønske man kunne forsvinde - puf - hvis man kommer til at pippe bare en lille smule ved siden af.
Samtidig kan jeg kun være enig i, at internettet og hjemmesider selvfølgelig er vejen frem, hvis foreninger generelt ønsker at hverve nye medlemmer.
Jeg tror samtidig, at Dansk Fjerkræ Forum netop har en af sine styrker i, at der er plads til alle uanset erfaring, hvor jo netop udveksling af informationer mellem brugerne foregår på alle niveauer af kundskab og interesser indenfor samme emne. Man behøver ikke at skulle forholde sig til en kerne af noksagt og bedrevidende i angst for at blive set skævt til, blot fordi man er et alm. fejlbarligt menneske. I dette forum kan/tør man fortælle om sine uheldige erfaringer/oplevelser eller vidunderlige hønsehistorier, uden at skulle bruge krudt på at forstå et hemmeligt forenings kodeks, som man alligevel aldrig bliver rigtigt indviet i....!