Tja fiktion eller er der noget om snakken ?? Eller skulle Thestrup hellere have sagt "'forbrugerne efterspørger billigt lort og derfor producerer vi landmænd billigt lort'
Han var nu heller ikke noget åndeligt forbillede i den serie

Men det er en stadig tilbagevendende diskussion! For mig at se, er det erhvervslivets - eller værre endnu - politikernes - undskyldning for ikke at tage ansvar - at "det er forbrugernes efterspørgsel, der styrer produktionen"
Jeg kender ingen, der er gået hen til købmanden og har bedt om en tube tandpasta med plasticfyld og hormonforstyrrende indhold! Eller en bodylotion "godt med allergifremkaldende stoffer"
Jeg kender heller ingen, der beder sin ægtefælle om at købe 500 g hakket svinekød med hjem - ".....helst den med penicillinresterne"
Disse ting har aldrig været forbrugerønsker!At vi bliver taget som gidsler på pengepungen er en meget bevidst teknik til at fremme omsætningen - koste hvad det vil på sundheds- miljø- og dyrevelfærdsområdet!
Og hvis den eneste måde, vi kan ændre det på er ved at ændre forbrugeradfærd, er vi ilde stedt! For det er og bliver kun en brøkdel, der har tilstrækkeligt med overskud og indsigt og "politisk forbrugeradfærd". Den vej er forsøgt siden jeg var ung (jeg er født i 1955) og man kan bestemt ikke prale af resultatet!
Kun af politisk vej kan der komme de drastiske ændringer, der er nødvendige for at det batter! Her skal der være tilstrækkeligt med vælgere, der sætter sig ind i, hvem der går ind for at ændre lovgivningen på disse områder.
Det er et kæmpe-apparat, det handler ikke kun om lille Danmark og det er svært at overskue for de fleste af os!
Men kæmpe respekt til dem, der tager kampen op ved at vælge økoprodukter både indenfor æg, mælk, kød, grøntsager, plejeprodukter, rengøringsmidler og vaskepulver. Der er bare så uendelig lang vej til målet!